۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۵۶۱۱۹۶

حکیم تجاوز به سوریه را موجب افزایش تنش در منطقه دانست

رییس ائتلاف ملی عراق در واکنش به یورش قوای سه گانه آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه بیان داشت که تجاوز به این کشور موجب افزایش تنش در منطقه می‎شود.
سید عمار حکیم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق طی سخنانی حمله قوای سه گانه آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه را به شدت محکوم کرد.

وی افزود: در عین حالی که مجدداً خواستار گفت‎وگوی منطقه‌ای به منظور حل مشکلات خاورمیانه هستیم، به شدت تجاوز نیروهای سه گانه آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه در بامداد امروز را محکوم می‌کنیم.

رییس جریان حکمت ملی با اشاره به اینکه این تجاوز، یک کشور مستقل را بدون قطعنامه‌ بین المللی و یا منطقه‌ای مورد هدف قرار داده است، تصریح کرد: این حمله ها بدون بررسی صحت ادعاهای مطرح شده مبنی بر استفاده از سلاح شیمیای از سوی کشوری بی طرف انجام شده است.

حکیم این حملات را نقض آشکار حاکمیت ملی سوریه و تهدیدی برای امنیت خاومیانه برشمرد و افزود: چنین اقداماتی موجب افزایش تنش شده و کمکی به راه‌کارهای سیاسی درباره سوریه نمی‌کند.

همچنین حجت الاسلام سید عمار حکیم طی پیامی عید مبعث را به امت اسلامی تبریک و تهنیت گفت.

در این پیام آمده است: این روز مبارک انعطاف بزرگی را در مسیر بشریت ایجاد کرد و رسالت الهی به پایان رسید. رسول اکرم (ص) در احادیث مختلف بشریت را به خروج از ظلم و حرکت به سمت نور فرا می خواند.

رییس ائتلاف ملی عراق تصریح کرد: از این مناسبت باید به عنوان یک موتور محرک و انگیزه بخش جهت ایجاد یک دولت منصفانه و تضمین پایه‎های عدالت و برابری در میان مردم استفاده کرد./994/ب902/ف

ارسال نظرات