۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۶۲۷۷۵
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران خبر داد؛

تربیت ۱۶ طلبه حافظ کل قرآن در مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از بهترین راه های تقویت اخلاق و معنویت در طلاب، مأنوس شدن آنها با قرآن است، گفت: فراگیری علم دین خود یک توفیق بزرگ برای طلاب است، اما در کنار این توفیق الهی نباید از انس با قرآن غافل شد.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری تقویت برنامه های قرآنی در مدارس علمیه را از اولویت های این معاونت دانست.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که برنامه های قرآنی همزمان با آغاز تعطیلات تابستان در مدارس علمیه استان آغاز خواهد شد، افزود: به همین منظور طرح های حفظ و مفاهیم قرآن در مدارس اجرایی خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر دو مدرسه علمیه استان طرح تربیت طلاب حافظ قرآن را به طور تخصصی دنبال می کنند، خاطرنشان کرد: در ارزیابی های صورت گرفته شاهد موفقیت اجرای این طرح در مدارس علمیه بودیم.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در حال حاضر یک مدرسه تخصصی قرآنی در حوزه علمیه مازندران فعال است، تصریح کرد: این مدرسه علمیه به همت یکی از علمای استان چند سالی است که فعالیت تخصصی خود را در پرورش و تربیت طلاب حافظ کل و جزء قرآن کریم آغاز کرده است.

وی همچنین با اشاره به این که فعالیت تخصصی مدرسه قرآنی بیت النور مازندران چهار سال است که آغاز شده است، بیان داشت: تاکنون حدود 16 طلبه حافظ کل قرآن در این مدرسه قرآنی تربیت شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین از اجرای طرح های یک ساله و پنج ساله طرح حفظ در این مدرسه قرآنی خبر داد و خاطرنشان کرد: در طرح بلند مدت پنج ساله طلاب همگام با تحصیل، کار حفظ کل قرآن کریم را نیز دنبال می کنند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در طرح کوتاه مدت که یک ساله است طلاب دوره های حفظ کوتاه مدت را دنبال می کنند، تصریح کرد: خوشبختانه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته عملکرد این مجموعه قرآنی علیرغم همه محدودیت هایی که وجود داشت بسیار خوبی بوده است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر هشت طلبه از پایه های مختلف در مدرسه علمیه قرآنی بیت النور مشغول اجرای طرح حفظ قرآن کریم هستند، تصریح کرد: با توجه به حجم برنامه های قرآنی و همچنین فعالیت های درسی حوزه، طلابی که دارای استعداد قرآنی بودند از میان طلاب پایه های مختلف انتخاب و هم اکنون مشغول فراگیری کلام الهی هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که گسترش برنامه های قرآنی در مدارس علمیه یک اصل مهم است که با جدیت بیشتری آن را دنبال خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: انس یک طلبه با کلام الهی به طور حتم در رشد و تقویت بنیه علمی و اخلاقی او تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که طلاب حوزه در همه حال باید با مفاهیم قرآنی مأنوس باشند، تصریح کرد: کمرنگ بودن برنامه های قرآنی در مدارس علمیه یک آسیب جدی است که باید به طور جدی در جهت تقویت آن تلاش کرد.

وی با بیان این که کلام و مفاهیم قرآنی همچون چراغی برای حرکت به سوی رشد و تعالی است، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده طلابی که با مفاهیم قرآنی مأنوس هستند هم از لحاظ علمی و هم اخلاقی از دیگر طلاب حوزه در سطح بالاتری قرار دارند و همه این موفقیت ها به دلیل نور قرآنی است که در وجود طلاب نهادینه شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید با این که امروز یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه خارج کردن قرآن و کلام الهی از مهجوریت است، گفت: طلاب حوزه به عنوان مروجان و مبلغان مفاهیم دینی در جامعه باید هم حافظ و هم حامل کلام الهی در جامعه باشند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که یکی از بهترین راه های تقویت اخلاق و معنویت در طلاب، مأنوس شدن آنها با قرآن است، تصریح کرد: فراگیری علم دین خود یک توفیق بزرگ برای طلاب است، اما در کنار این توفیق الهی نباید از انس با قرآن غافل شد.

وی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه علمیه این از این امر مستثنی نیستند بلکه اجرای طرح حفظ کل و جزء قرآن در مدارس علمیه به منظور تحقق مطالبات رهبری در حال اجرا است./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات