۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۶۳۰۵۸
سیده حوراء صدر خبرداد؛

آماده سازی موسوعه ۱۲ جلدی امام موسی صدر

رییس مؤسسه تحقیقاتی امام موسی صدر از آماده سازی موسوعه ۱۲ جلدی این عالم بزرگ با عنوان «گام به گام با امام» یا «مسیرةالامام السید موسی صدر» طی فعالیت ۱۰ ساله خبرداد.
امام موسی صدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیده حوراء صدر دختر امام موسی صدر و رییس مؤسسه تحقیقاتی امام موسی صدر پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری‌همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار از آماده سازی مجموعه 12 جلدی امام موسی صدر در این مؤسسه تحقیقاتی خبرداد و عنوان کرد: این 12 جلد مجموعه سخنرانی ها، مصاحبه ها و پیام های امام موسی صدر است که در طول فعالیت ایشان در لبنان به اشکال مختلف منتشر شده است.

دختر امام موسی صدر با با اشاره به توضیحاتی در مورد این مجموعه تازه منتشر شده گفت: «گام به گام با امام» یا «مسیرةالامام السید موسی صدر» گزارش و روزنگار ۱۹ سال طرح‌های خلاقانه و فعالیت خستگی ناپذیر امام موسی صدر و مرجع کامل و دقیقی از مقالات، گفتارها و گفت‌وگوهای ایشان است.

رییس مؤسسه تحقیقاتی امام موسی صدر اضافه کرد: این کار برای آماده سازی و تحقیق نزدیک به 10 سال زمان برده و پژوهشگران و اساتید زیادی در این عرصه با مجموعه مؤسسه همکاری های خوبی داشتند و در حقیقت این مجموعه نخستین اثر کامل در این حوزه است که در اختیار علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار می‌گیرد.

وی این اثر را قابل استفاده برای طلاب و پژوهشگران حوزوی عنوان کرد و گفت: شاید بسیاری از طلاب و اساتید حوزه ما با اندیشه امام موسی صدر آشنایی چندانی نداشته باشند و این اثر می تواند در این زمینه نقش گسترده ای ایفا کند.

سید حوراء صدر ادامه داد: یکی از ویژگی های این کتاب آن است که سیر تاریخی دارد و به موضوعات مختلفی پرداخته و به بیشترین موضوعات آن روز لبنان اشاره شده است؛ چراکه ایشان در لبنان علاوه بر رهبری دینی، رهبری را نیز برعهده داشتند و به همین جهت اندیشه ایشان بسیار قابل استفاده است.

وی با اشاره به این که در این مؤسسه کارهای تحقیقاتی زیادی صورت گرفت است، تأکید کرد: البته خود این کتاب نیز گزارشی از فعالیت های مؤسسه است و امیدواریم مورد استفاده پژوهشگران و علاقه مندان به اندیشه های سیاسی ایشان قرار گیرد./1330/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات