۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۵۶۳۵۷۴
مسؤول بخش آمریکایی و اروپایی امور بین الملل دفتر رهبری:

نیاز جوامع در زمینه های پژوهشی در نظر گرفته شود

حجت الاسلام موسوی با بیان این که در پژوهش های دینی برای عرصه بین الملل باید جغرافیای فرهنگی منطقه مورد نظر به خوبی رصد شود، یادآور شد: در زمینه های پژوهشی نیز باید نیاز جوامع در نظر گرفته شود.
همایش آکادمی اسلامی آلمان و ظرفیت های بین المللی حوزه های علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسوی مسؤول بخش آمریکایی و اروپایی امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در همایش «آکادمی اسلامی آلمان و ظرفیت های بین المللی حوزه های علمیه» که عصر امروز در سالن کنفرانس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به ضرورت تشکیل حوزه علمیه در اروپا و تبلیغ دین در آن جا گفت: در بخش های آموزشی، مخاطب ما مدیران، مسؤولان و طلاب هستند و مسؤولان مراکز آموزشی بدانند که آنچه را که برای یک طلبه در قم نیاز است، نباید به طلاب غیر ایرانی هم آموزش دهند.

وی ادامه داد: باید برای آموزش طلاب غیرایرانی تدبیری اندیشیده شود ا مطالبی را بخوانند که مورد نیاز منطقه شان است و بر روی این مسأله سرمایه گذاری شود تا درس خواندن شان اثرگذار شود؛ مثلاً در جایی که فلسفه کاربردی ندار، نباید به ان طلبه که اهل همان منطقه است، فلسفه بیاموزیم.

حجت الاسلام موسوی بر ضرورت بکارگیری یک زبان آسان در انتقال مطالب به طلاب غیر ایرانی تأکید کرد و عنوان داشت: باید زبانی سهل الوصول در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم پیام دین را به خوبی به طلاب برسانیم و همچنین خود طلاب نیز مجبور به تغییر و یا یادگیری چند زبان نشوند.

مسؤول بخش آمریکایی و اروپایی امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به مطالبات رهبری در زمینه تبلیغ بین الملل ابراز کرد: ایشان فرمودند «در دنیای غرب سخنی بگویید که برای غربی ها نو باشد»؛ بر این اساس باید همه توان خود را بگذاریم تا سخنان دینی را به روز آوری کرده و در اختیار غربی ها قرار دهیم تا سخن دین به خوبی شنیده شود.

وی افزود: اگر سخنان دینی مان را به روزآوری کرده و در اختیار غرب بگذاریم بی شک مورد استقبال شان واقع خواهد شد، زیرا مبانی اسلام بر جان و دل می نشیند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که در پژوهش های دینی برای عرصه بین الملل باید جغرافیای فرهنگی منطقه مورد نظر به خوبی رصد شود، یادآور شد: در زمینه های پژوهشی نیز باید نیاز جوامع را در نظر بگیریم و پژوهش هایی تولید کنیم که در یک منطقه خاص جغرافیایی اثر بسزایی داشته باشد./841/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات