۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۶۴۷۶۸
امام جمعه آشخانه:

انتقال افکار و آثار امام راحل به نسل جوان رسالت دستگاه‌های فرهنگی است

حجت‌الاسلام احمدزاده با بیان اینکه معرفی شخصیت والای امام خمینی(ره) به نسل جوان در جامعه امروز بسیار ضروری است، گفت: انتقال افکار و آثار آن حضرت به نسل‌های آینده وظیفه اصلی مسؤولان و دستگاه‌های فرهنگی است.
حجت الاسلام احمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه آشخانه، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی و انقلابی و هماهنگی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و همچنین قیام ۱۵ خرداد که در محل دفتر امامت جمعه برگزار شد، بر برگزاری پرشور و کیفی برنامه‌های این ایام تأکید کرد.

وی در ابتدای این نشست با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، نکات اخلاقی و اهمیت روزه در ماه رمضان را تذکر داده و سپس پنج خصلت که انسان مؤمن باید داشته باشد تا وارد بهشت شود را ذکر کرد.

حجت‌الاسلام احمدزاده در تشریح پنج خصلت مزبور، تصریح کرد: انسان گناه نکند، فهم مسائل دینی و عمل به آن، پرهیزگاری در دین، دوستی با مردم و برخورد با چهره و سیمای خوش با مردم پنج خصلت برای ورود به بهشت هستند.

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مانه و سملقان در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان، اضافه کرد: روزه‌خواری یکی از منکراتی است که گاهی در ماه مبارک رمضان دیده می‌شود.

وی ادامه داد: اگرچه این موضوع در شهرستان بسیار کم است؛ اما باید بر عملکرد اصناف و مراکز فروش مواد غذایی توجه ویژه شود.

حجت‌الاسلام احمدزاده در ادامه بر ساماندهی و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد تأکید کرد و با اشاره به شخصیت والای حضرت امام خمینی (ره)، اظهار داشت: معرفی شخصیت والای ایشان به نسل جوان در جامعه امروز بسیار ضروری است.

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مانه و سملقان انتقال افکار و آثار آن حضرت به نسل‌های آینده وظیفه اصلی مسؤولان و دستگاه‌های فرهنگی است.

گفتنی است، در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام هادی پروین، رییس اداره تبلیغات اسلامی مانه و سملقان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، به مصوبات سنوات گذشته ستاد اشاره و گزارشی را درباره نحوه اعزام مبلغ به مساجد و برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان ارائه کرد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات