۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۶۴۸۹۱
به همت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان؛

گردهمایی ائمه جماعات و مبلغان دانشگاه‌های تهران برگزار شد

گردهمایی ائمه جماعات دانشگاه‌ها و مبلغان دانشگاه‌های استان تهران با مشارکت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.
حجت الاسلام روح ‌الله حریزاوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی ائمه جماعات و مبلغان دانشگاه‌ها ظهر امروز با حضور جمعی از ائمه جماعات و مبلغان دانشگاه‌های استان تهران در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام روح الله حریزاوی معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: سوال مهمی که امروز حتی ذهن قشر مذهبی جامعه را به خود درگیر کرده است، نسبت ولایت با عدالت است که آیا ولایت فقیه می‌تواند عدالت را تضمین کند.

وی افزود: ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ها در همایش اردیبهشت ماه در مشهد تاکید داشت بچه مذهبی هایی که سرخورده و گله مند هستند را نباید پیاده شده از قطار انقلاب بنامیم.

در ادامه این همایش حجت الاسلام علیرضا مستشاری مشاور عالی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های سراسر کشور گفت: کسی که جهانی فکر می‌کند در هر شرایطی با اعتقاد راسخ به شیعه بودن خود، فکر و عمل خود را منحصر به خانه و جامعه خود نمی‌داند.

وی افزود: ربا، ظلم و زیر پا له کردن فقیر است. ربا، زمانی به صورت شخصی بود اما سال‌های زیادی است که در بانک‌ها نیز به سادگی اجرا می‌شود و مسلما می‌تواند از موضوعاتی باشد که در ذهن جوانان عدالت را زیر سوال ببرد.

همچنین در این همایش حسن رحیم پور ازغدی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به چالش‌های مربوط به دهه چهار و پنج بعد از پیروزی انقلاب اسلامی(عصر حاضر)، ابراز داشت: پنجاه سال پیش حضور روحانیان در دانشگاه‌ها به شکل امروز نبود و اصلا این قشر را به غیر از عده‌ای محدود مانند شهید مطهری و بهشتی به دانشگاه راه نمی‌دادند آن هم در شرایطی که باید با افکار و مکتب‌های مختلف مانند بهایی، کمونیست و غیره بحث می‌کردند.

وی در ادامه افزود: حوزه علمیه نه باید تحت سلطه حکومت باشد و توجیه‌گر افرادی که کارهای نادرست انجام می‌دهند و نه باید ضد حکومتی باشد که بعد از سالیان دراز با مصیبت‌ها و فشارهای مختلف به وجود آمده و هر روز تقویت شده است.

در این مراسم از پدر شهید مدافع حرم و روحانی مبارز انقلابی مجید سلمانیان تجلیل شد./۹۶۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات