۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۵۶۵۲۰۳

نماینده آیت الله سیستانی نسبت به ترویج شایعات و اکاذیب در جامعه اسلامی هشدار داد

تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) با هشدار نسبت به ترویج شایعات، هوشیاری و ‌آگاهی را از ویژگی‌های محبّان اهل بیت(ع) برشمرد.
عبدالمهدی کربلایی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه‌ها امروز نماز جمعه کربلا با هشدار نسبت به خطر ترویج شایعه و دروغ‌پراکنی بر ضرورت صیانت از همبستگی اجتماعی تاکید کرد.

شیخ عبدالمهدی کربلایی با بیان اهمیت صیانت از روح جمعی و همبستگی اجتماعی گفت: مسأله روابط اجتماعی و حفاظت از آن در میان مومنان، انسجام، همدلی، وحدت و دوری از قطع رحم و پرهیز از اختلافات و نزاع‌های اجتمای در احادیث تربیتی ائمه معصومین(ع) بسیار سفارش شده است.

وی افزود: از ویژگی‌های محبّان اهل بیت(ع) تلاش آنان برای تقویت رابطه اجتماعی و ارتباط با برادران دینی خود با وجود اختلاف‌ها است. مومن با مجاهدت نفسانی و مبارزه با شیطان و هوای نفس برای باقی ماندن روابط اجتماعی تلاش می‌کند.

نماینده مرجعیت عالی عراق حافظت از انسجام و همبستگی اجتماعی را از معیارهای شیعه حقیقی امام صادق(ع) دانسته و خاطر نشان کرد: جامعه زمانی به اهداف و غایت خود در حیات دنیوی و اخروی دست خواهد یافت که روابط اجتماعی در آن تقویت شود.

تولیت حرم مطهر امام حسین(ع) با بیان اهمیت مسائل اخلاقی و تربیتی ادامه داد: انسان دارای نیازهای جسمی، عقلی، روحی و تربیتی است و باید تمام ساحات وجودی خود را به حد مطلوب برساند. مدارس و خانواده همانگونه که به مسائل علمی فرزندان اهمیت می‌دهند به تقویت فضائل اخلاقی و تهذیب نفوس نیز بایستی همت بگمارند.

امام جمعه کربلا در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با هشدار نسبت به خطر ترویج شایعات و فساد اخلاقی در جامعه برای جوانان تصریح کرد: رسانه‌ها به ویژه شبکه‌های اجتماعی بخشی از هویت انسان‌ها در جامعه نوین شده است و دوست داران اهل بیت(ع) باید نسبت به خطرات شایعه‌ها و دروغ‌ها هوشیار و آگاه باشند./981/ب901/ف

ارسال نظرات