۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۶۵۲۵۵

برنامه‌های قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران در ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با تشریح برنامه‌های قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران در ماه رمضان گفت: هر اندازه طلاب با قرآن انس پیدا کنند، موفق تر خواهند بود.
حجت ‌الاسلام رضا اسکندری

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندی گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در موفقیت خواهران طلبه اعم از طلاب مشغول تحصیل، دانش‌آموختگان، مدیران و معاونان تاثیر دارد، توجه به مسائل معنوی و اخلاقی است و بدون تردید هر قدر که طلاب با قرآن انس پیدا کنند، موفق‌تر خواهند بود.

وی افزود: هر قدر که طلاب و استادان با قرآن، نهج‌البلاغه و آموزه‌های اهل بیت(ع) بیشتر انس بگیرند در رسالت‌های حوزوی، فرهنگی و تبلیغی خود موفق‌‌تر می‌شوند بنابر این همه باید از فرصت ماه مبارک رمضان برای انس بیشتر با آموزه‌های قرآنی استفاده کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر اینکه خواهران طلبه باید حضرت زهرا(س) الگو قرار دهند خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم که طلاب علاوه بر زمان‌های تحصیلی و آموزشی، زمانی را نیز برای انس با قرآن‌کریم و معارف الهی در نظر بگیرند؛ همچنین با توجه به به اینکه دانش‌آموختگان مشغله کمتری نسبت به طلاب در حال تحصیل دارند، برنامه‌هایی را نیز برای آن‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های انس با قرآن کریم برای ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده است ادامه داد: در سال‌های گذشته، طرح نهضت قرآنی در حوزه‌های علمیه آغاز شده است و در سال جاری نیز در راستای همان طرح، برنامه‌های قرآنی را برای طلاب در نظر گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری بیان کرد: در سال جاری طرحی با عنوان «نور هدایت» برای طلاب خواهر در حال تحصیل در نظر گرفته شده است، ما در این طرح بر حفظ جز ۳۰ قرآن کریم تمرکز کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم تعداد قابل توجهی از طلاب حافظ جز ۳۰ شوند؛ همچنین در این طرح طلاب سطح دو با مطالعه تفسیرنمونه و طلاب سطح ۳ و ۴ با مطالعه تفسیر المیزان با معارف قرآنی آشنا خواهند شد تا علاوه بر قرائت قرآن، با استفاده از معارف و آموزه‌های دینی به فعالیت فرهنگی بپردازند.

وی با اشاره مهلت این طرح گفت: این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و طلاب خواهر برای حفظ جز ۳۰ تا پایان سال فرصت دارند و امیدواریم که شعار «هر طلبه یک حافظ قرآن» در حوزه‌های علیه خواهران محقق شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: حفظ قرآن کمک می‌کند که مفاهیم قرآنی را در ذهن مرور کنیم و همین مسئله بسیار سازنده است؛ همچنین حفظ قرآن در تبلیغ نیز بسیار موثر است و کمک می‌کند که مبلغ از آیات و معارف قرآنی در بهره ببرد.

وی با بیان اینکه طرح «نهضت قرآنی» نیز برای دانش‌‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران در نظر گرفته شده است گفت: در این طرح تلاش می‌‌کنیم که دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران علاوه بر حفظ جز ۳۰ قرآن کریم و آشنایی با معارف و تفسیر این جز، جلسات قرآنی نیز برای مردم جامعه به ویژه بانوان برگزار کنند و این معارف را به آن‌ها انتقال دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم هر طلبه حداقل ۱۵ زن را با معارف قرآنی آشنا کند به ضرورت فعالیت‌های قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، ما وظیفه داریم که در این مسیر گام برداریم تا بتوانیم منویات ایشان را محقق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید اگر در زمینه حفظ قرآن کریم سرمایه گذاری روی بانوان و دختران انجام دهیم، بسیار موثر خواهد بود چراکه بانوان تاثیرات زیادی در فرزندان و همسران خود دارند و آشنایی بانوان با قرآن کریم، موجب قرآنی شدن خانواده‌ها آن‌ها می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: اگر ما بتوانیم جمع کثیری از بانوان را حافظ حتی یک جز از قرآن کریم کنیم، مقدمه‌ای می ‌شود که همین زنان، خانواده و فرزندان خود را به حفظ قرآن تشویق و ترغیب کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری سیزدهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود تصریح کرد: در این جشنواره به مباحث مختلف قرآنی توجه می‌شود و علاوه بر توجه به حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم، توجه‌ ویژه‌ای به حفظ جز ۳۰ داریم.

وی در پایان گفت: برای ماه مبارک رمضان سال جاری برنامه‌‌های فرهنگی و قرآنی دیگر نیز در نظر گرفته‌ایم که این‌ برنامه‌های نیز در قالب تالار‌های گفت‌وگو در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور اجرایی می‌شود./۱۳۲۴/د۱۰۳/ی

ارسال نظرات