۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۶۷۳۵۹

لزوم ادغام نهادهای اعزام مبلغ

مدیر گروه تبلیغی جهادی افق روشن ضمن بیان راهکاری در خصوص ساماندهی گروه های تبلیغی در راستای جلوگیری از موازی کاری گفت: در صورتی که نهادهای تبلیغی با هم ادغام شوند، در راستای جلوگیری از موازی کاری مؤثر واقع خواهند شد.
تبلیغ

حجت الاسلام محمدرضا گریوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بیان برخی از مؤلفه­ های شخصیتی مبلغان جهادی پرداخت و اظهار داشت: مبلغ جهادی باید بدون هیچ توقعی از شخصی به تبلیغ دین بپردازد و انتظاری نداشته باشد. مبلغ جهادی باید دارای ویژگی هایی از جمله مخاطب شناسی، زمان شناسی، ولایی بودن، جذب اعتماد مسؤولین منطقه تبلیغی با انجام فعالیت تبلیغی مداوم و بهره مندی از تجربیات دیگران باشد تا بتواند در تبلیغ معارف دینی موفق عمل کند.

وی به نقش فرهنگ جهادی در انتقال آموزه های دینی اشاره کرد و گفت: فرهنگ جهادی در تبلیغ معارف دینی بسیار اثرگذار است و به دلیل این که انسان در فرهنگ جهادی معطل پول و کار اداری نیست، فعالیتش با سرعت یبشتری انجام می شود و برکاتی از سوی خداوند متعال شامل مبلغ خواهد شد.

مدیر گروه تبلیغی جهادی افق روشن ضمن بیان راهکاری در خصوص ساماندهی گروه های تبلیغی در راستای جلوگیری از موازی کاری تصریح کرد: در صورتی که نهادهای تبلیغی با هم ادغام شوند، در راستای این مسأله مؤثر واقع خواهند شد و در غیر این صورت، موازی کاری آفت های زیادی دارد و اگر این طرح پیاده شود، می توان از ظرفیت های دیگر نهادها نیز استفاده کرد.

وی بر ضرورت پرداختن طلاب به تبلیغ دین تأکید کرد و افزود: آیت الله بهجت(ره) اگر می دیدند که طلبه ای توانایی اعزام به مناطق تبلیغی را داشته و در ایام تبلیغی به تبلیغ نرفته، ناراحت می شد و می گفت که انسان باید برای ترویج دین خدا عرق بریزد. وقتی که مرجع و عارفی چنین سخنی را بیان می کند، تکلیف تمام طلاب مشخص می شود، یعنی می شود این فرمایش را عملی کرد و بین تبلیغ و درس و بحث را جمع کرد.

حجت الاسلام گریوانی تحصیل و تبلیغ را یاری گر یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: منافاتی نیست که در ایام تبلیغی مبلّغ به تبلیغ دین خدا بپردازند و در ایام تحصیلی، به جد مشغول درس و بحث شود چراکه تحصیل و تبلیغ به یکدیگر کمک می کنند. مبلغ در تبلیغ به خلأها و کمبودهای تحصیلی خود و کاستی های دینداری مردم پی می برد و در طول سال با انگیزه بیشتری به تحصیل می پردازد./822/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات