۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۶۸۵۲۲

امام جمعه کربلا بر لزوم درک حقیقت «عید فطر» تاکید کرد.

تولیت حرم مطهر امام حسین(ع) با انتقاد از برخی رفتارهای ناپسند در ابراز خرسندی ایام عید فطر بر لزوم درک حقیقت اعیاد اسلامی تاکید کرد.
عبدالمهدی کربلایی

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کربلا با مفهوم شناسی «عید»، همبستگی اجتماعی و تقویت روبط میان مردم را غایت عید برشمرد.

حجت الاسلام کربلایی تاکید کرد: سرور و شادی در عید مرتبط با اتصال با خداست و باید از عید فطر به عنوان موسمی عبادی یاد شود. عید یک پدیده اجتماعی است که بسیاری از ملت‌های منطقه و جهان شادی خود را در این موسم ابراز می‌کنند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه تقویت اراده و غنای در عبادت است. خداوند در این ماه صبر و مقاومت آدمی در برابر نیروی شهوت‌ها و غرایز را از مسلمانان می‌خواهد و چه توفیقی است برای مومنان که با موفقیت این ماه را پشت سر گذاشتند.

نماینده آیت الله سیستانی عید فطر را موسم شادی دانسته و خاطر نشان کرد: برخی افراد و ملت‌ها با امور لغو و بیهوده در روز عید ابراز خرسندی کرده و از هدف اصلی عید فطر که همان مداومت در انجام امور دینی و اعتقادی است، دوری می‌گزینند که این آفتی بزرگ برای امت اسلامی است.

خطیب جمعه کربلا با بیان لزوم سرسپردگی نفس آدمی در برابر فرامین الهی و رضایت به اراده پروردگار اظهار داشت: شادی و سرور باید پلی به سوی ارتباط انسان با پروردگار باشد. عید در اسلام دارای مفهوم، فلسفه، حکمت و هدف ویژه به خود که باید حقیقت آن را درک و برای دیگران تبیین کرد.

شیخ مهدی کربلایی تصریح کرد: روزه‌داری حالتی برای به یاد آوردن عطش و گرسنگی در قیامت است. مومنان باید حالت نگرانی و حیرت نسبت به آینده خود را به یاد آورده و به سوی تقوای الهی و پرهیز از گناهان و نامهربانی‌ها گام بردارد./981/ب901/ر

ارسال نظرات