۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۶۸۹۰۶
آیت الله محمدی تاکید کرد؛

لزوم آموزش احکام دین به مردم

امام جمعه همدان گفت: اول باید جاده را هموار کنیم تا مردم با معارف اسلامی و احکام دین آشنا شوند، بعد اگر کسی تخلفی کرد آن منکر است و باید با آن برخورد جدی شود.
آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان عصر امروز در شورای امر به معروف و نهی از منکر که در ستاد این نهاد برگزار شد به نقش مهم خانواده در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: شخصیت اصلی افراد در خانواده تشکیل می شود بنابراین از نقش خانواده در تربیت افراد نمی توان به سادگی گذشت.

آیت الله طه محمدی توجه به امر به معروف را مهم تر از نهی از منکر عنوان کرد و افزود: امر به معروف همیشه صد قدم جلوتر از نهی از منکر است زیرا زیاد شدن منکر به دلیل فراموشی امر به معروف است.

وی عدم آگاهی مردم را مشکلی بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: دیدن منکرات انسان را ناراحت می کند اما سعی کنید با برخورد صحیح و دادن آموزش، افراد را از انجام گناه دور نگاه دارید.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان تاکید کرد: اول باید جاده را هموار کنیم و مردم را با معارف اسلامی و احکام دین آشنا کنیم بعد اگر کسی تخلفی کرد آن منکر است و باید با آن برخورد جدی شود.

وی بهترین صدا را دعوت مردم به نیکی عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم منکرات را آرام محو کنیم در درجه اول باید معروف را زنده کنیم در میان معروف ها نیز متاسفانه چند واجب را فدای یک مستحب می کنیم.

امام جمعه همدان رسیدگی به وضعیت پوشش مردم را نیز مهم توصیف کرد و افزود: این نوع لباس پوشیدن که متاسفانه امروز رواج پیدا کرده است از بدحجابی نیز بدتر است و نیازمند عمل اساسی است./۹۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات