۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۶۹۴۶۷
استاد حوزه علمیه:

پیشرفت و توسعه کشور درگرو تبعیت از ولی‌فقیه است

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه پیشرفت و توسعه کشور درگرو تبعیت از ولی‌فقیه است، گفت: اختلاف و تشتت عامل فروپاشی کشور و آسیب رسیدن به مردم می‌شود.
ولایت فقیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجد استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر گفت: یکی از نکات مهمی که خداوند مردم را به آن سفارش کرده حفظ اتحاد و انسجام است.

وی افزود: انسان اگر رها شود به‌سوی اختلاف خواهد رفت ازاین‌رو خداوند انسان‌ها را به اتحاد و انسجام توصیه می‌کند تا در اختلاف و تشتت نابود نشود.

حجت الاسلام مجد یکی از عوامل مهم در اتحاد را توحید بیان کرد و اظهار داشت: زمانی که توجه مردم به یک نقطه آن‌هم توحید باشد و به آن ایمان بیاورند متحد و منسجم می‌شوند  زیرا انسان‌های موحد از اختلاف و تفرقه اجتناب می‌کنند.

وی مساله نبوت و امامت را دومین عامل براي ايجاد وحدت و همبستگی دانست و گفت: مهم‌ترین هدف بعثت و امامت همین ایجاد اتحاد بین مسلمانان است، طرح دین بر محور متحدشدن است تا انسان در سایه‌سار دین پیشرفت کند. بی‌دینی باعث فروپاشی و نابودی جامعه می‌شود.

حجت الاسلام مجد ادامه داد: نقش اصلی امامت رهبری جامعه و هدایت مردم به‌سوی توحید است و در زمان غیبت این مسؤولیت بر عهده ولی‌فقیه قرار دارد.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: در دوران غیبت خداوند انسان را رها نکرده و سعادت او را به اطاعت از ولی‌فقیه واگذار کرده است امروز ملاک و محور رضایت خداوند رضایت ولی‌فقیه است بنابراین انسان باید مراقب عملکرد خود باشد برای مثال اعتراض به عملکرد مسؤولان حق مردم است اما به سبب سو استفاده عناصر خودفروخته و منافق باید بسیار مراقب بود.

وی افزود: هدف دشمن از اغتشاش و اختلاف آن است که به اسم ایجاد صلح و برقراری آرامش در امور کشور دخالت کند و بلایی که برسر کشور سوریه، عراق و افغانستان آورد بر سر ایران نیز بیاورد بنابراین هوشیاری مردم می‌طلبد مراقب فتنه دشمنان باشند.

حجت الاسلام مجد در پایان با تاکید بر اینکه پیشرفت و توسعه کشور درگرو تبعیت از ولی‌فقیه است، خاطرنشان کرد: اختلاف و تشتت عامل فروپاشی کشور و آسیب رسیدن به مردم می‌شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات