۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۵۷۰۴۶۸
نائب رییس مجلس:

مشارکت عمومی لازمه عبور از مشکلات است

پزشکیان گفت: وحدت و انسجام و همچنین بهره‌مندی از توان تمامی نیروهای نظام لازمه مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا است.
مسعود پزشکیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی امروز در جمع فعالان اقتصادی و صنعتی تبریز با اشاره به ضرورت تنظیم بازار و نظارت بر قیمت‌ها اظهار داشت: تمام قوا باید با وحدت و یکدلی جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور با یکدیگر همکاری کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید به توجه به حلقه مفقوده میان صنعت و دانشگاه گفت: متأسفانه بیش از ۹۰ درصد پایان‌نامه‌ها و تحقیقات دانشگاهی در کتابخانه‌ها و بایگانی دانشگاه‌ها خاک می‌خورند، البته باید براساس نیاز تحقیق کرد و به ایده‌ها و نوآوری‌های جدید دست یافت، با خیال‌پردازی نمی‌توان به جایی رسید.

پزشکیان با تأکید بر سرمایه‌گذاری در مزیت‌ها بیان کرد: کشورمان دارای منابع عظیم طبیعی است که باید با ارزش افزوده صادر شوند، با خام‌فروشی نفت و یا فروش فله‌ای منابع معدنی راه به جایی نخواهیم برد، اگر به دنبال خروج از بحران اقتصادی هستیم باید بی‌خوابی کشید و شبانه‌روز تلاش کرد تا سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تحقق یابد.

نایب رئیس اول مجلس جلوگیری از خام فروشی نفت را یکی از مهم‌ترین اصول مورد تأکید رهبر انقلاب و عموم اقتصاددانان برجسته کشور دانست و افزود: باید به فکر راه‌حل‌های مناسب عملی و علمی باشیم؛ وقتی یک کار را که قبلاً با روش تکراری انجام شده را دوباره تکرار کنیم، نباید انتظار تغییر و نتیجه مطلوب داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا و کشورهای غربی علیه ایران اظهار داشت: بنده موافق این‌گونه گفت‌وگو با دنیا نبوده و نیستم ولی قلدری کردن یک فرد نیز قابل قبول نیست و باید در مقابل قلدر ایستاد؛ باید به جایی برسیم که جایگاه اصلی ماست.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که ایران در جنگ اقتصادی با دشمنان قرار دارد، ابراز کرد: اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا با اهداف مختلف صورت می گیرد، باید دانست که شرایط فعلی سخت تر از جنگ نظامی است، در چنین وضعیتی باید با تمام توان نیروها در کنار یکدیگر باشیم.

پزشکیان با اشاره به این‌که وحدت و انسجام و همچنین بهره‌مندی از توان تمامی نیروهای نظام لازمه مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا است، گفت: در شرایط امروز وحدت میان مجلس، دولت و مردم ضروری است و نباید وعده‌ پوچ به مردم داد، چراکه مردم آگاه به مسائل هستند و مشارکت عمومی لازمه عبور از مشکلات است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات