۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۷۰۷۹۱
با حضور طلاب و روحانیان استان چهارمحال و بختیاری؛

مراسم سوگواری شهادت امام صادق در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد

مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام صادق(ع)، صبح امروز با حضور طلاب و روحانیان، مسؤولان و عموم مردم استان به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
مراسم سوگواری شهادت امام صادق در شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام صادق(ع)، صبح امروز با حضور طلاب و روحانیان، مسؤولان و عموم مردم استان به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت 7 صبح با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد، حجت الاسلام امیرقلی جعفری، مسؤول دفتر شورای نگهبان در استان چهارمحال و بختیاری سخنرانی کرد و به ابعاد مختلف زندگی امام صادق(ع) خصوصا نقش این امام همام در شکل گیری مذهب تشیع پرداخت.

حجت الاسلام جعفری، امام صادق(ع) را بنیانگذار مکتب جعفری بیان کرد و ادامه داد: به یقین نقش اندیشه های ناب امام صادق(ع) در صیانت از ارزش های دین مبین اسلام در برابر هجمه های بی امان دشمنان غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) و امام باقر(ع) یک انقلاب فرهنگی عظیمی را در جامعه شیعی ایجاد کردند، افزود: امروز همه ما وظیفه داریم سرمایه های گرانقدری که از آن امامان همام به یادگار مانده را حفظ کنیم و در این بین طلاب حوزه های علمیه نقشی اساسی و کاربردی دارند.

استاد حوزه و دانشگاه به نقش امام صادق(ع) و امام باقر(ع) در حفظ میراث پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: این دو امام همام غنابخش شیعیان بوده اند و امروز درخشش علوم اسلامی و حوزه‌ های علمیه را مدیون تلاش ‌های این دو بزرگوار هستیم.

مسؤول دفتر شورای نگهبان در استان چهارمحال و بختیاری، پرورش شاگردان بزرگ در مکتب امام صادق(ع) را ایجاد یک انقلاب بزرگ علمی و فرهنگی در آن عصر دانست و اظهار کرد: با الگوگيری از روش ‌ها و سيره رفتاری امام صادق(ع) بهترين راه مبارزه با دشمنان كنونی جامعه استفاده از ابزارهای فرهنگی است.

گفتنی است در ادامه با مداحی ذاکران اهل بیت(ع)، حاضران در عزای صادق آل محمد بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات