۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۵۷۰۸۸۹
آیت الله حمیدی:

امام صادق با تربیت هزاران شاگرد رییس مذهب تشیع نام گرفتند

آیت الله حمیدی گفت: امام صادق(ع) در دوران ۳۵ ساله امامت خود که در حدود ۳ سال از آن، فرصت تشکیل حوزه علمیه گسترده داشتند، بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کردند. همچنین بیش از ۳۸ هزار حدیث از حضرت جعفر صادق(ع) نقل شده است. همین موارد سبب شد ایشان «رییس مذهب تشیع» نام بگیرند.
امام صادق علیه‌‌السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حمیدی استاد برجسته حوزه علمیه و نماینده ولی فقیه، همزمان با شب شهادت امام صادق(ع) در مسجدانصارالحسین(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام جعفر صادق(ع) با درایت و موقع شناسی کامل، از فضای سیاسی دوران خود برای بیان احکام دین و افزایش محبت مردم به اهل بیت(ع) استفاده حداکثری کردند.

وی افزود: امام جعفر(ع) در مناظرات مختلف با دهریون و مادی گرایان زمان خود، به خوبی، پاسخ همه پرسش‌های آنان را دادند و عظمت مقام علمی ائمه اطهار(ع) را به دشمنان دین نشان دادند.

آیت الله حمیدی بیان داشت: امام صادق(ع) در دوران 35 ساله امامت خود که در حدود 3 سال از آن، فرصت تشکیل حوزه علمیه گسترده داشتند، بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کردند. همچنین بیش از 38 هزار حدیث از حضرت جعفر صادق(ع) نقل شده است. همین موارد سبب شده است که آن امام همام را «رییس مذهب تشیع» نامیده اند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سروش محلاتی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شخصیت برجسته علمی و فقهی امام جعفر صادق(ع) مورد تایید رهبران و ائمه مذاهب اهل سنت است و برخی از آنان تاکید کرده اند که دانشمندتر از حضرت جعفر بن محمد(ع) ندیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محلاتی عنوان کرد: ابی فتح شهرستانی، که نسبت به شیعیان بسیار بد دهان بود، اما نسبت به شخصیت و مقام علمی حضرت صادق(ع) با احترام یاد می کند و می گوید علم از جعفر بن محمد(ع) می جوشد.

وی ادامه داد: احمد حنبل، یکی از ائمه اهل سنت گفته است که «حضرت جعفر صادق(ع) به مردم زمان خود توصیه موکد داشتند که هر آنچه می خواهید از من بپرسید».

یادآور می شود مسجد انصارالحسین(ع) خیابان نیروی هوایی تهران به امامت جماعت آیت الله سیدهاشم حمیدی، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، مرکز نشر معارف قرآن و عترت(ع)، پایگاه انقلابیون و همچنین محل برگزاری جلسات جامعه روحانیت مبارز شرق تهران است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانند با شماره 2177577742 تماس بگیرند./813//۲۰۲/خ

ارسال نظرات