۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۵۷۰۹۳۸
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری:

تلاش های علمی امام صادق به شیعه حیات دائمی بخشید

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که امام صادق(ع) در دوران امامت خود به شیعه حیات دائمی بخشید، گفت: تلاش ها و مجاهدت های علمی آن امام همام موجب زنده شدن شیعه است.
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری عصر دوشنبه در مراسم شهادت رییس مذهب تشیع که با حضور جمعی از طلاب و روحانیان مرکز استان برگزار شد با اشاره به این که امام صادق(ع) در دوران امامت خود به شیعه حیات دائمی بخشید، گفت: تلاش ها و مجاهدت های علمی آن امام همام موجب زنده شدن شیعه است.

وی با بیان این که یکی از اقدامات ماندگار امام صادق(ع) تربیت و پرورش شاگردانی در طول دوران امامت خود بود، افزود: همان شاگردان در ادوار مختلف تاریخی زمینه گسترش فکر و تفکر  شیعی در جامعه رل فراهم مرد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که حرکت بنیادین و علمی امام صادف(ع) معارف ناب دینی را در جهان گسترانید، افزود: اگر امروز می بینیم شیعه در جهان عزت  و عظمتی خاص دارد به دیلیل تلاش های علمی آن حضرت است.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری، پویایی امروز فقه شیعه را مرهون مجاهدت های علمی امام صادق(ع) دانست و خاطرنشان کرد: امروز فقه شیعه در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کارآمدی خود را اثبات کرده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امام صادق(ع) در دوران امامت خود این حرکت بزرگ علمی و تبلیغی را آغاز کردند، گفت: این حرکت ارزشمند علمی در دوران امام باقر(ع) ادامه پیدا کرد و تکمیل شد.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که در سایه همان تلاش های علمی است که امروز مراکز علمی و دینی شیعه در جهان یک جایگاه ویژه ای دارد، افزود: شیعه باید قدردان این فرصت های ارزشمند به دست آمده باشد و در جهت حفظ و تقویت آن تلاش کند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که تلاش های علمی امام صادق(ع) در عرصه های مختلف موجب که امروز میراث ماندگاری از 40 هزار سند حدیثی و روایی از علوم و معارف الهی در اختیار است، بیان داشت: حفظ این میراث های گرانبهای علمی بسیار مهم و تکلیف امروز مراکز دینی ما است.

وی با اشاره به این که امروز حوزه های علمیه و مراکز دینی جامعه اسلامی در سایه مجاهدت های علمی علما و بزرگان دینی جایگاهی بس ارزشمند دارند، تصریح کرد: حوزه های علمیه امروز همچون نگین انگشتری در جهان اسلام می درخشند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که امروز یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه ادامه همان راهی است که امام صادق(ع) آغاز کردند، افزود: حوزه های علمیه باید برای حفظ و تقویت این مسیر ارزشمند پرورش نخبگان دینی را به عنوان مهم ترین اولویت خود دنبال کنند.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که میراث ارزشمندی که امروز در اختیار جامعه شیعی قرار داده شده محصول سال ها تلاش و مجاهدت در عرصه های مختلف است، خاطرنشان کرد: ادامه این مسیر نیازمند عالمان و فرهیختگان دینی است که این وظیفه حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین و تنها مراکز مؤثر دینی در جامعه شیعی به شمار می روند.

وی با اشاره به این که دشمنی ها با شیعه سابقه ای طولانی دارد و از دوران ائمه معصومین(ع) آغاز و تا به امروز همچنان ادامه دارد، گفت: دشمنان و معاندان دین و اسلام ناب شیعی تحمل دیدن جایگاه امروز شیعیان در جهان را ندارند و به همین دلیل می کوشند شیعه را زمین گیر کنند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که دشمن با ایجاد اختلاف و تفرقه میان شیعه و سنی به دنبال نفوذ و سلطه خود بر ممالک اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: آنچه که امروز به عنوان جنگ شیعه و سنی در کشورهای اسلامی به راه افتاده نتیجه و محصول برنامه ریزی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در شرایط امروز جامعه اسلامی حفظ هوشیاری و بصیرت امری مهم و دارای اهمیت است، تصریح کرد: باید با شناخت دقیق از دشمن، گوش به فرمان ولایت باشیم و در جهت حفظ شریعت و دستاوردهای ائمه گام های عملی برداریم.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با تأکید براین که امروز حوزه در شرایط کنونی جهان اسلام وظیفه ای سنگین و خطیر بر عهده دارد، گفت: حوزه باید در جهت حفظ دین و انقلاب از همه توان و ظرفیت خود بهره گیرد./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات