۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۷۲۸۹۸
از ابتدای امسال تاکنون؛

۲۵ وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ وقف جدید به ارزش ریالی افزون بر ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام آسوده

حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از ثبت ۲۵ وقف جدید در استان به ارزش بیش از 25 میلیارد ریال خبر داد و افزود: این موقوفات جدید از ابتدای امسال تاکنون در هشت شهرستان خراسان شمالی به ثبت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه از 25 وقف ثبت شده در استان، 10 وقف در فاروج، پنج وقف در شیروان، چهار وقف در اسفراین و در شهرستان‌های بجنورد و مانه و سملقان هم به تفکیک دو وقف ثبت شده است، اضافه کرد: سهمیه ثبت موقوفات استان برای امسال 120 وقف جدید در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام آسوده گفت: بزرگ‌ترین وقف‌ها در شیروان و فاروج به ثبت رسیده که شامل یک آپارتمان مسکونی به ارزش 750 میلیون تومان به نیت حوزه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان و چهار باب مغازه تجاری به ارزش 800 میلیون تومان به نیت امور قرآنی است که درآمد حاصل از این موقوفات، طبق نیت واقفان هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، نیت واقفان را بیشتر در حوزه دارو و درمان، امور قرآنی، کمک به امامزاده‌ها و فعالیت‌های مذهبی عنوان کرد و افزود: حوزه نیازمندی‌های ما در بخش کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت، بهداشت و درمان، اشتغال و نیات اجتماعی است.

وی گفت: با افزودن آمار موقوفات امسال، وقف‌های خراسان شمالی به پنج هزار و 532 مورد رسید.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به وجود ده هزار و 48 رقبه در استان، اظهار کرد: در راستای مدیریت و ارتقای بهره‌وری موقوفات و اماکن متبرکه کشور اطلاعات پایه شش هزار و 915 رقبه موقوفات منفعتی، انتفاعی، اشتراک التولیه و اماکن متبرکه خراسان شمالی در سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات کشور بارگذاری شده است.

وی افزود: این اطلاعات تا تاریخ هشتم مردادماه ۹۷ بارگذاری و تا چهار مرحله در سطح استان به تائید رسیده و بعد در دو مرحله هم در سطح سازمان اوقاف به تائید نهایی می‌رسد./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات