۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۷۳۲۰۹

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

بازسازی واقعه غدیر در آشخانه، ضرورت تبیین بیشتر غدیر برای جامعه و کمک پنج میلیارد تومانی اهالی خراسان شمالی به بازسازی عتبات عالیات عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سرگرد محمدی، فرمانده سپاه مانه و سملقان در جلسه ستاد سامان‌دهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های ملی و مذهبی گفت: هم‌زمان با عید غدیر خم، واقعه غدیر با هدف رساندن پیام غدیر به مردم و روشنگری اذهان در آشخانه بازسازی می‌شود.

وی افزود: تأثیرگذاری بازسازی این واقعه در سال‌های گذشته در استان و شهرستان‌هایی مانند جاجرم و گرمه دیده شده است.

سرگرد محمدی با بیان این‌که اقدامات اولیه این حرکت عظیم فرهنگی توسط سپاه انجام شده است ابراز کرد: برای اقدامات بعدی به کمک و همکاری ادارات شهرستان نیازمندیم.

ضرورت تبیین بیشتر غدیر برای جامعه

حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه آشخانه در جلسه ستاد سامان‌دهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های ملی و مذهبی گفت: باید همان‌طور که واقعه عاشورا را به همگان معرفی کردیم واقعه غدیر خم را هم معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: بازسازی واقعه غدیر می‌تواند شبهاتی را که در ذهن جوانان ایجاد شده است برطرف کند.

کمک پنج میلیارد تومانی اهالی خراسان شمالی به بازسازی عتبات عالیات

جهاندوست، معاون فرماندار مانه و سملقان در جلسه ستاد اربعین و بازسازی عتبات عالیات گفت: از ابتدای تشکیل ستاد عتبات عالیات در خراسان شمالی تا پایان سال ۹۶، ۵ میلیارد تومان وجه نقد در استان جمع‌آوری شده که ۵۲۲ میلیون تومان آن در مانه و سملقان جمع‌آوری شده است.

وی افزود: در ۱۱ سال تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور ۱۷۰ پروژه و طرح بزرگ و کوچک در ۶ مرقد مطهر ائمه (ع) در شهرهای نجف، کاظمین و سامرا اجرا شده و به اتمام رسیده است.

واگذاری 6 باب کتابخانه روستایی

طهماسبی، معاون اداری، مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: شش باب کتابخانه روستایی برای بهره‌برداری به اداره کل کتابخانه‌های عمومی واگذار شد.

وی با بیان این‌که کتابخانه‌های خرق، قلعه جق، بیدک، چناران، دشت و چهاربید که ساخت آن‌ها طی سال‌های 88 و 89 آغاز شد، تکمیل، تجهیز و آماده بهره‌برداری شده است، اظهار کرد: 780 میلیون تومان برای این کتابخانه‌ها هزینه شده است./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات