۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۵۷۳۵۳۳
معاون آموزش حوزه علمیه لرستان:

برگزاری دوره آموزشی اختبار و تثبیت در حوزه علمیه لرستان

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه مهلت برگزاری دوره اختبار و تثبیت در حوزه علمیه استان از یک مرداد تا ۱۰ شهریور اعلام شده است، گفت: در این فرصت اعلام شده مدارس علمیه به برگزاری این دوره آموزشی ۲۰ روزه می پردازند.
دوره اختبار و تثبیت

حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی، معاون آموزش حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برگزاری دوره اختبار و تثبیت ویژه پذیرفته شدگان حوزه بیان داشت: این دوره 20 روزه از سوی مدارس علمیه استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از یک مرداد ماه جاری تا 10 شهریور فرصت برگزاری دوره اختبار و تثبیت اعلام شده است، افزود: مدارس علمیه بر اساس شرایط و امکانات لازم می توانند در این زمان اعلام شده نسبت به برگزاری دوره تثبیتی اقدام کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان یادآور شد: در دوره تثبیتی پذیرفته شدگان حوزه دوره های آموزشی و آشنایی طلاب با دروس اولیه حوزه، فضای حوزه و دوره های آموزشی تجوید قرآن، قرائت نماز، احکام و مسائل اعتقادی برگزار می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از برگزاری پایان این دوره آموزشی 20 روزه که هم اکنون مدارس علمیه در حال برگزاری آن هستند، آزمون پایان دوره برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: پذیرفته شدگان نهایی در آزمون اختبار و تثبیت در شهریور ماه به عنوان طلبه به صورت رسمی تحصیل خود را در حوزه آغاز می کنند.

وی توانایی علمی و داشتن اخلاق را شرط مهم پذیرش عنوان کرد و افزود: ظرفیت پذیرش در مدارس علمیه برادران استان حدود 200 طلبه اعلام شده است و با توجه به شرایط و مراحل پذیرش داوطلبان این آمار متغیر است.

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان داشتن توانایی علمی و اخلاق را رمز موفقیت طلاب خواند و گفت: امید است با پذیرش جوانانی توانمند و با استعداد در حوزه شاهد رشد علمی و اخلاقی در مدارس علمیه باشیم./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات