۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۵۷۶۳۶۹
در جشن ۵ سالگی دکتر سلام اتفاق افتاد؛

تقدیر از امام جمعه سرپل ذهاب تا شعرخوانی مدیر حوزه علمیه مشکات

جشن پنجمین سالگرد طنز سیاسی «دکتر سلام» در روز عید غدیرخم با حضور بیش از پنج هزار نفر از اقشار مختلف مردم و دانشجویان در سالن امام علی(ع) دانشگاه آزاد سوهانک برگزار شد. دکتر سلام در پنج سال گذشته همواره فعال بوده و جشن امسال با محوریت مطالبات اقتصادی مردم پیگیری شد.
دکتر سلام

در مراسم امسال ‌25‌هزار نفر برای حضور در جشن پنج سالگی دکتر سلام ثبت‌نام کردند و مسوولان برنامه از ابتدا به‌دنبال برگزاری این مراسم در سالن 12‌هزار نفری آزادی بودند که در نهایت با مخالفت مسوولان دولتی همراه شد. 
در این مراسم شخصیت‌های سیاسی همچون آقایان احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران، مهدی چمران، محمد‌مهدی زاهدی نماینده مجلس، حجت‌الاسلام قاسمیان، حسین دهباشی مستندساز، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت، نادر طالب‌زاده، پرویز داودی، عزت‌الله ضرغامی و... حضور داشتند.
در مراسم جشن دکتر سلام از احمد توکلی به خاطر بیش از پنج‌دهه فعالیت وی در عرصه فسادستیزی، مرجان سلحشوری دارنده مدال نقره آسیا در رشته تکواندو، حجت‌الاسلام جواد فاطمی نسب امام جمعه سرپل ذهاب، سرگرد جمشید شادلو فرد دستگیرکننده شهرام جزایری در هنگام فرار از کشور، والدین شهید حدادیان، محمّد انصاری بازیکن پرسپولیس به دلیل راه‌اندازی مدرسه فوتبال شهید هادی، عبدالحسین روح‌الامینی به خاطر مواضع و عملکرد درخشان در فتنه ۸۸ تقدیر شد.
علی صدری‌نیا مجری جشن پنج‌سالگی دکترسلام پس از حضور در جایگاه این مراسم گفت: این دیگر حباب نیست، بلکه جشن پنج‌سالگی دکترسلام است. 
وی با بیان اینکه گویا عده‌ای دوست ندارند جشن دکترسلام برگزار شود، اظهار داشت: ما می‌خواستیم جشن را در مجموعه ورزشی آزادی برگزار کنیم و فکر می‌کردیم وقتی میتینگ‌های انتخاباتی، همایش معتادان بهبود یافته و همایش دوقلوها در این مجموعه برگزار می‌شود ما هم می‌توانیم جشن خود را در آنجا برگزار کنیم اما اجازه ندادند. صدری‌نیا با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای برگزاری جشن در سایر مجموعه‌های دولتی گفت: از دوماه قبل خیلی راحت در چشمان ما زُل زدند و گفتند به شما سالن نمی‌دهیم. امروز ثابت شد که شما نمی‌توانید جلوی راه این همه جوان پرشور را بگیرید.

مدیر حوزه علمیه مشکات:
دولت در حل اشتغال ناتوان است؛ خودمان باید دست به کار شویم

حجت الاسلام قاسمیان مدیر حوزه علمیه در مراسم جشن 5 سالگی دکتر سلام با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: ما جهادی ها یک الگو و بزرگ در کارهای جهادی داریم که همیشه باید در همه مسائل از او یادی کنیم و مرحوم حاج عبدالله والی بزرگ و الگوی ما در کارهای جهادی است.

وی از قالیباف بابت کارهای جهادی تشکر کرد و افزود: امروز کار آتش به اختیار در حوزه های مختلف ضروری است امروز قرارگاهی که بنده در خدمتش هستم در خصوص اشتغال و آسیب های اجتماعی کار است و این کار در جهت رفع مشکلات مردم است.

مدیر حوزه علمیه اضافه کرد: انقلاب ما انقلاب پابرهنه و مستضعفین است. عجیب است ما هر چه قدر در این سی سال روستاها می رویم کار انجام نشده است. برخی مسئولین ترسو به دنبال چیزهای دیگری هستند دنبال حل مسائل و آسیب ها نیستند روز به روز کار و اقدامات بدتر می شود و ممکن است از این بابت آسیب های جدی در کشور رخ دهد.

مدیر حوزه علمیه عنوان داشت: امام خمینی(ره) فرمودند که انقلاب ما انقلاب پابرهنه هاست و امروز باید هر روز اسیبهای مردم جدی تلقی شده و رفع شود.

قاسمیان عنوان داشت: امروز مردم باید آتش به اختیار در موضوعات اشتغال و مشکلات اقتصادی را خود انجام دهند زیرا موضوع اشتغال دست من و شماها حل می شود و دست دولت نیست، دولتی ها در این کار مثل آمریکایی عمل می کنند و هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

وی اظهار داشت: یکی از کارهایی که جهادی ها انجام می دهند خدمات پزشکی است. ما در امور فرهنگی پشت به پشت پزشکان حرکت می کنیم. اما یک اتفاقات بد در امور جهادی افتاده و آن هم عدم رسیدگی به روستاها است.

مدیر حوزه علمیه با عنوان اینکه اقای قالیباف از افرادی هستند که در امور جهادی بسیار فعال و پرتلاش هستند گفت: یکی از سرطان های شایعی که در کشور بین مردم وجود دارد سرطان سینه است دستگاه های ماموگرافی برای تشخیص و درمان این بیماری وجود دارد ما نباید هزینه های زیادی در حوزه پزشکی کنیم زیرا خودمان می توانیم مشکلات را حل کنیم. امروز دستگاهی وجود دارد و با تخفیف این دستگاه دویست میلیون تومان است که مخاطبان می توانند با کمک ده هزار تومانی از طریق *780*0*8*5# کمک زیادی به بیماران جامعه کنند.

حجت الاسلام قاسمیان در پایان با مدح امیر المومنین اشعاری را قرائت کردند

درخواست توکلی برای کمک به سازمان شفافیت
احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در جشن پنج سالگی «دکتر سلام» با ذکر خاطره‌ای از فعالیت‌های خود در دوران جوانی، خطاب به جوانان حاضر در سالن گفت: انگیزه خود را از دست ندهید. بدانید با فعالیت‌های عدالت‌خواهانه خود، راه امام‌حسین؟ع؟ را می‌روید. سازمانی برای شفافیت و عدالت دایر کرده‌ایم و از شما می‌خواهیم با عضویت در این سازمان و پرداخت حق عضویت، به آن کمک کنید، چون ما از کسی پولی نمی‌گیریم.حجت‌الاسلام جواد فاطمی‌نسب، امام جمعه سرپل ذهاب هم در جشن پنج ‌سالگی دکتر سلام اظهار داشت: ما قدردان مردم ایران اسلامی هستیم که در مدت 9‌ماه با مساعدت و کمک های خود در کنار مردم کرمانشاه بودند. اگر حضور نیروهای ارزشی، دانشجو ، سرداران عزیز سپاه و شخصیت بزرگی همچون حاج حسین یکتا نبودند شاید بحران های دیگر در دل زلزله دامن‌گیر مردم کرمانشاه می شد. ان‌شاالله شرایطی برای مردم سر پل ذهاب ایجاد شود تا گوشه‌ای از زحمات مردم را پاس بدارند. 

امام جمعه سرپل ذهاب: 
اگر نیروهای ارزشی در سرپل ذهاب نبودند بحران زلزله دامن گیر مردم می‎شد

حجت الاسلام فاطمی نسب، امام جمعه سرپل ذهاب ضمن عرض تبریک به مناسبت عید غدیر و تقدیر و تشکر از بانیان این برنامه گفت: بنده از طرف مردم کرمانشاه خصوصا مردم عزیز سرپل ذهاب در اینجا حضور پیدا کرده و قدردان تمام زحمات مردم هستیم که در این مدت 9 ماه از وقوع زلزله در کنار مردم کرمانشاه بودند و با کمک و مساعدت باعث دلگرمی مردم شدند.
وی افزود: اگر حضور نیروهای ارزشی، جهادی، انقلابی، بسیجی، دانشجو، نیروهای مذهبی، سرداران سپاه و شخصیت های بزرگ مانند حاج حسین یکتا در سرپل ذهاب نبود شاید بحران های دیگر در دل بحران زلزله دامن گیر مردم منطقه میشد.

فاطمی نسب با عنوان اینکه اگر کمک و مساعدت مردم و نیروهای ارزشی و انقلابی در سرپل ذهاب نبود این منطقه این روزها وضعیت نامناسبی داشت گفت: تشکر می کنم از همه مردم که کمک کردند و در این مراسم حضور پیدا کردند و به آلام مردم تسکین بخشیدند و امیدواریم شرایطی فراهم شود که بتوانیم گوشه ای از این حمایت ها را جبران کنیم. امیدواریم همه ما سرباز شایسته ای برای مقام معظم رهبری باشیم.

ضرغامی: 
تعجب می‌کنم که برای برخورد با مفاسد از رهبری اجازه می‌گیرند
سیّد عزّت‌الله ضرغامی، رییس اسبق رسانه ملّی و عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در مراسم جشن پنج‌سالگی دکترسلام، با تشکر از دست‌اندرکاران جشن دکتر سلام گفت: در فتنه ۸۸ وقتی که دختر و پسرها در مقابل سازمان تجمع می‌کردند و شعار یا حسین سر می‌دادند، گاهی اوقات اختلاط‌شان هم خیلی انقلابی می‌شد و وقتی نیروی انتطامی می‌آمد به آنها تذکر دهد شعار نیروی انتطامی تشکر تشکر را سر می‌دادند. ضرغامی با بیان اینکه می‌خواهم آباژور را کنار بگذارم و بدون سانسور سخن بگویم، گفت: آباژور، از افتخارات ما در دوران مدیریت صداوسیما بود.وی با بیان اینکه نمی‌دانم چرا برخی‌ها با آباژور مشکل دارند اظهار داشت: به‌جای اینکه یک صحنه ناجور را کامل پخش شود، با قرار دادن گلدان یا چیزی دیگر، از پخش آن صحنه جلوگیری می‌شد. ضرغامی با بیان اینکه برخی جاها که می‌روم می‌گویند ضرغامی آباژور آمد، گفت: من به این موضوع افتخار می‌کنم و فیلم‌ها را به قبل و بعد از وجود آباژور تقسیم می‌کنم. عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کار دکترسلام ارزشمند است، به گرمای سالن اشاره کرد و گفت: این برخلاف اتاق رییس‌جمهوری است که از شدت سردی یخ می‌زنیم و حتی در زمستان هم باید در اتاق وی، کاپشن پوشید.‌ هفته گذشته برای جلسه شورای‌عالی فضای مجازی به اتاق رییس‌جمهوری با کت رفته بودم و با این حال، احساس سردی کردم و یکی از دوستان گفت که اینجا را سرد نگه می‌دارند تا کسی فاسد نشود!وی مشکلات اقتصادی و وجود برخی اختلاس‌ها و فسادهای اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با احترامی که برای آقای توکلی قائل هستم، به‌رغم ایشان که به فساد هماهنگ معتقد است، بنده فساد سیستماتیک را قبول ندارم و بسیاری از مدیران بدنه دولت پاک هستند و اگر حقوق ماهیانه‌شان نباشد نمی‌توانند زندگی خود را اداره کنند.ضرغامی با اشاره به نامه اخیر رییس قوه‌قضاییه به مقام معظّم رهبری گفت: تعجّب من این است که این همه قانون و آیین‌نامه وجود داشت و برخوردی با مفاسد نمی‌شد و حالا بعد با نامه‌ای بلندبالا و با تبلیغات فراوان در فضای مجازی، از رهبر انقلاب برای برخورد با مفسدان اجازه می‌گیرند. حالا هم به قوه‌قضاییه می‌گوییم این همه آیین‌نامه و قانون برای برخورد با مفاسد وجود دارد بعد دقیقه‌۹۰ از رهبری اجازه می‌گیرید که برخورد شود؟! امیدواریم خدای متعال آن‌قدر به قوه‌قضاییه تدبیر و قوّت بدهد که با نامه پرهزینه‌ای که از رهبری گرفت، بتواند با کسانی که خون مملکت را می‌مکند، برخورد کند. 

حواشی جشن پنج سالگی دکتر سلام
کلیپ مرور اتفاقات یک‌سال گذشته در مراسم پخش شد. مرور اظهارات انتخاباتی روحانی و جهانگیری در این کلیپ، مبنی بر بهبود اوضاع معیشتی مردم با واکنش منفی حضّار مواجه شد. در مقابل، تصاویر بازی‌های تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی با تشویق ممتد آنان روبه‌رو شد.به گزارش فارس، پخش جمله رییس‌جمهوری مبنی بر اینکه دولت چاق شده است، موجب خنده حضّار شد. این پاسخ قاطع سردار سلیمانی به ترامپ که من حریف تو هستم، سالن را به وجد آورد. تنبلی قوه‌قضاییه در بررسی پرونده مفاسد اقتصادی در این کلیپ مورد اشاره قرار گرفت. ویلای فیروزآبادی، توچال رفتن روحانی و خجالت کشیدن کواکبیان مبنی بر حمایت از روحانی از دیگر مواردی بود که در این کلیپ مرور شد. در این مراسم محمّدرضا طهماسبی، شعری را درباره ترامپ خواند که در پایان با شعار مرگ بر آمریکای حضّار مواجه شد. محمّدرضا شهبازی از طنزپردازان جبهه فرهنگی انقلاب در ادامه مراسم به اجرای استند آپ پرداخت. شهبازی در اجرای خود، رضا پهلوی را فرد بدشانسی دانست و گفت: ۲۵۰۰سال هرچه شاهزاده بود به مقام پادشاهی رسیدند، اما تا نوبت به او رسید، انقلاب شد. در بخشی از مراسم ارتباط زنده‌ای با یکی از آقازاده‌ها و ژن‌های مرغوب خارج‌نشین برقرار شد و او به‌طور زنده با حاضران در جشن سخن گفت./
۱۳۲۵/

ارسال نظرات