۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۵۷۶۴۰۶

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

برگزاری یادواره ۴۳ شهید در اسفراین، برپایی یادواره شهدای کارمند مانه و سملقان و برگزاری مسابقه نقاشی غدیر در تیتکانلو عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، یادواره ۶ شهید کارمند مانه و سملقان در مسجد پنج تن آل عبای آشخانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه آشخانه در این یادواره گفت: این یادواره باهدف اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین مدیران و کارمندان برگزار شده است.

وی عزت، اقتدار و امنیت امروز نظام اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و افزود: شهیدان در اوج حملات دشمن بعثی حاضر به دست کشیدن از فعالیتشان نشدند و با حضور در خط مقدم، خون پاکشان را نثار انقلاب و ارزش‌های آن کردند.

نمایشگاه نقاشی در درق

 به مناسبت اعیاد قربان و غدیر نمایشگاه نقاشی آفرینش در درق گشایش یافت.

حسن‌زاده، مسئول برگزاری این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه بیش از ۵۰ اثر از هنرمندان درقی در معرض دید عموم قرار گرفته و سبک مورد استفاده نیز رئالیسم با تکنیک‌های سیاه قلم، رنگ روغن و پاستر است.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را شناسایی و معرفی ظرفیت‌های درق بیان کرد.

مسابقه نقاشی غدیر

جواد نظری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج با بیان اینکه به مناسبت فرارسیدن دهه امامت و ولایت، مسابقه نقاشی غدیر در تیتکانلو برگزار شد، گفت: این مسابقه به مناسبت گرامی داشت عید غدیر خم و دهه امامت و ولایت بین 12 کودک در مجتمع فرهنگی، هنری یاس شهر تیتکانلو برگزار شد.

وی افزود: در پایان از بین شرکت‌کنندگان به سه نفر جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

یادواره ۴۳ شهید در اسفراین

هم‌زمان با هفته دولت، یادواره ۴۳ شهید کارمند، اصناف و شهدای منای اسفراین به میزبانی مسجد امام (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام هوشمند نژاد، امام جمعه بام و صفی‌آباد در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارمند، اصناف و منا، «رجایی» و «باهنر» را شهدای شاخص خدمتگزار دانست و ابراز کرد: انتقال آموزه‌های ایثار و شهادت به جامعه جوان و نسل‌های آینده یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: دین دانی، دین‌داری و دین بانی از ویژگی‌های بارز شهداست./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات