۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۵۷۶۷۶۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

افزایش ۱۱۹ درصدی پرداخت زکات در خراسان شمالی، اعزام ۲۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان و استقبال ۷۰۰ هزار نفری مردم خراسان شمالی از جشنواره تئاتر رضوی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: مردم استان در سال جاری 75 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 119 درصد رشد دارد.

وی اظهار داشت: در مدت مشابه پارسال 34 میلیارد ریال زکات توسط مردم مؤمن و معتقد این استان پرداخت شده بود.

اهرابی افزود: در خراسان شمالی 846 روستا وجود دارد که از این تعداد 637 روستا دارای اقلام مشمول زکات هستند که از این شمار 209 روستا به دلیل محرومیت، خشک‌سالی و کاهش تولیدات در بخش کشاورزی زکات پرداخت نمی‌کنند.

اعزام ۲۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم خراسان شمالی

سردار سید حسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان‌ شمالی گفت: ۲۰۰ گروه جهادی در قالب رزمایش محمد رسول‌الله (ص) به مناطق محروم خراسان شمالی اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه هرچه ضریب محرومیت در هر منطقه بالاتر باشد حضور سپاه و بسیجیان در آن منطقه بیشتر است، اظهار کرد: بسیجیان در قالب قرارگاه محرومیت‌زدایی، نقاط محروم روستایی را در بلندمدت مورد هدف قرار داد و قرارگاه پیشرفت و آبادانی نیز با تشکیل ۵ کارگروه، چهار دهستان راستقان، حصارچه، شیرین‌سو و گیفان را که از ضریب محرومیت بالایی برخوردار بودند در دستور کار قرار دادند.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه محرومیت‌زدایی ۵ دهستان دیگر در شهرستان‌های فاروج، شیروان و اسفراین نیز به‌زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

استقبال 700 هزار نفری مردم خراسان شمالی از جشنواره تئاتر رضوی

رضا لنگری، سخنگوی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی گفت: طی برگزاری جشنواره تئاتر رضوی 700 هزار نفر از این جشنواره در بجنورد بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه هشت اجرا در محل سالن گلشن انجام شد، افزود: از این اجراها حدود چهار هزار نفر بازدید کردند.

۵۳۰۰ دانش‌آموز نیازمند خراسان‌ شمالی چشم‌انتظار یاری خیرین

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان ‌شمالی گفت: هم‌زمان با برپایی جشن عاطفه‌ها پنج هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز نیازمند در سطح استان چشم‌انتظار کمک‌های خیرین و مردم نیکوکار هستند.

وی اظهار کرد: امسال جشن عاطفه‌ها در دو مرحله ۱۵ و ۱۶ شهریورماه سال جاری در سطح شهر و مصلاهای نماز جمعه و ۱۱ مهرماه نیز مدارس استان برگزار می‌شود./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات