۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۷۶۹۵۹

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

اقامه نماز جمعه در سراسر خراسان شمالی، آغاز جشن عاطفه‌ها در استان و بی‌مهری دستگاه‌ها به محصولات فرهنگی عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، بر اساس اطلاعیه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان نماز جمعه در 22 نقطه خراسان شمالی اقامه می‌شود.

نماز جمعه فردا در بجنورد، به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اقامه می‌شود، همچنین در شهرستان‌ها حجج اسلام کوثری در شیروان، محمدیان در اسفراین، احمدزاده در آشخانه، قلیزاده در فاروج، مقصودی در جاجرم، تاتاری در گرمه و نوروزی در راز نماز جمعه این هفته را اقامه می‌کنند.

در سایر مناطق استان هم نماز جمعه به امامت حجج اسلام نیر در قاضی، محزون در پیش قلعه، هوشمند نژاد در بام و صفی‌آباد، نادعلی زاده در تیتکانلو، معصومی در شوقان، علی پور در سنخواست، محمدی در درق و سلیمانی در غلامان اقامه می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام دفتر امور اهل سنت خراسان شمالی، نماز جمعه اهل سنت استان در یکه سعود به امامت آخوند رحیم بِردیِ صمدی، باغلِق به امامت آخوند عبدالغفور یزدانی، در تازه یاب آخوند عبدالله خوش‌نظر، در حصارچه به امامت آخوند آنّا محمد پروانه و در کهنه جلگه به امامت آخوند محمد خادمی اقامه می‌شود.

آغاز جشن عاطفه‌ها در خراسان شمالی

82 پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی جشن عاطفه‌ها از امروز در نقاط آغاز جشن عاطفه‌ها از امروز در خراسان شمالی مستقر می‌شود.

فردا در مصلاها و 11 مهرماه نیز مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در مدارس استان برگزار می‌شود، این در حالی است که پنج هزار و 300 دانش‌آموز استان نیازمند کمک‌های مردمی هستند.

پارسال یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی برای این نیازمندان جمع‌آوری شد.

بی‌مهری دستگاه‌ها به محصولات فرهنگی

رئیس حوزه هنری از بی‌مهری دستگاه‌ها به بهره‌گیری از محصولات فرهنگی و هنری انتقاد کرد.

«وحید نمازی» با بیان این‌که متأسفانه در حوزه حمایت درون استانی به محصولات فرهنگی بومی و آثار نویسندگان توجه نمی‌شود، افزود: هر سال شاهد برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی از سوی دستگاه‌ها هستیم اما از منابع خارج استان یا نویسندگان ملی و صاحب اسم و رسم بهره گرفته می‌شود که این به‌نوعی کم‌لطفی به نویسندگان استان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر قرار است اقدامی انجام شود و فعالیت‌های فرهنگی و هنری شکل بگیرد باید از محصولات هنری استان استفاده شود.

انتظار برای بهره‌برداری از یک مجتمع فرهنگی و هنری

تابستان روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و فرصت مغتنمی برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان است.

یکی از بسترهای کلیدی غنی‌سازی اوقات فراغت، فراهم بودن زیرساخت‌های فیزیکی است. مجتمع فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسفراین یکی از پروژه‌های مصوب در سفر مقام معظم رهبری است و زمان بهره‌برداری از آن مشخص نیست.

پیش‌تر «بابایی» مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی به‌عنوان مجری و ناظر پروژه ابراز امیدواری کرده بود که فاز نخست پروژه شامل یک قسمت از بخش آموزشی و بخش اداری تا اوایل تیرماه به بهره‌برداری برسد.

«صادقی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هم گفته بود: مجوز مرکز فرهنگی و هنری شماره 2 کانون پرورش فکری برای اسفراین صادر شده است و در مورد تأمین نیروی انسانی آن مشکلی وجود ندارد./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات