۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۵۷۷۳۶۶

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

لباس عزا بر تن خراسان شمالی، اردوهای جهادی در مناطق محروم و تجلیل از «قاسم مهرنیا» در اجلاس بین المللی پیرغلامان عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، در این روزها و شب ها که شهر و روستا رخت سیاه به تن کرده است به مناسبت دهه نخست ماه محرم نشست های بصیرت عاشورایی و خیمه های معرفت در بقاع متبرکه برپا می شود.

هزار و 200 هیئت در استان فعال هستند و هزار و 500 مبلغ  در این ایام در سراسر استان حضور دارند که  عده ای بومی و برخی نیز در دهه محرم مهمان هستند و از قم و مشهد به استان وارد می شوند و در شهرها و روستاها به تبلیغ می پردازند تا راه امام حسین(ع) و مکتب اسلام زنده بماند  .

از روزهای گذشته مردم خداجوی استان با سیاه پوش کردن حسینیه ها و مساجد برای عزاداری ماه محرم آماده شدند. مراسم سوگواری و عزاداری دهه اول محرم از امشب در نقاط مختلف استان برگزار می شود.

اردوهای جهادی در مناطق محروم

دانشجویان در قالب اردوهای جهادی دانشجویی امروز و فردا به روستاها و محل های شناسایی شده محروم از امکانات می روند.

مسئول اردو‌های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد با بیان این مطلب افزود: گروه جهادی خواهران که با نام فاطمة الزهرا(س) فعالیت خواهد کرد، از ۱۹ تا ۲۵ شهریور در روستای ایزمان به صورت مستمر فعالیت می کند و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی از مهم‌ترین برنامه‌های این گروه 12 نفره خواهد بود.

خلجی اظهارکرد: گروه های برادران نیز  20 شهریورماه به دهستان گیفان و روستا‌های قلعه محمدی و یزدان آباد خواهند رفت و  قرار است در این مدت دو مدرسه دهستان گیفان مرمت شود.

تجلیل از «قاسم مهرنیا» در اجلاس بین المللی پیرغلامان

«قاسم مهرنیا» از پیش کسوتان حوزه شعر و ادب و مداح اهل بیت(ع) استان در شانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، با اهدای لوح تقدیر و تندیس از سوی استاندار لرستان و رئیس سازمان صدا و سیمای کشور تقدیر شد.

شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و مداحان به منظور پاک سازی اشعار پیرغلامان در هیئت‌های مذهبی و همچنین اصلاح و حذف خرافه‌ها از روضه‌ها، سیزدهم تا شانزدهم ماه جاری به میزبانی استان لرستان در شهر خرمآباد برگزار ‌‏شد که در این همایش بین‌المللی از ۱۵ پیرغلام کشور بالای ۷۰  سال در کنار 15  مداح لرستانی تجلیل شد که «قاسم مهرنیا» در زمره تجلیل شدگان بود.

فعالیت 62 هیئت مذهبی در گرمه

حجت الاسلام «شیر محمدیان» رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمه گفت: ۶۲ هیئت مذهبی در شهرستان فعال هستند که ۱۵هیئت را بانوان به صورت مستقل تشکیل می دهند./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات