۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۷۷۳۶۷

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

تجلیل از ۴۰ پیرغلام حسینی طبس، برنامه های هفته دفاع مقدس در قاینات و فعالیت ۱۴۰ مبلغ ایام محرم در روستاهای قاینات عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، امام جمعه طبس در اولین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی شهرستان بر برنامه ریزی ویژه برای برگزاری باشکوه مراسم های عزاداری امام حسین(ع) تاکید و اظهار کرد: مردم طبس امسال هم مانند سال‌های گذشته در این مراسم حضوری گسترده و منسجم خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدی» تجلیل از پیرغلامان حسینی را از مولفه‌های اصلی این همایش دانست و گفت: هدف اصلی معرفی فرهنگ و آیین تشییع و عزاداری ماه محرم بوده که ترویج آن به ویژه در نسل کنونی بسیار حائز اهمیت است.

«طلایی مقدم» فرماندار ویژه طبس هم در حاشیه این همایش عزاداری های ماه محرم را در طبس جلوه ای بی نظیر از همدلی و وحدت توصیف کرد.

برنامه های هفته دفاع مقدس در قاینات

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قاینات در جلسه برنامه ریزی هفته دفاع مقدس در این شهرستان، برگزاری یادواره شهید کاوه و 50 شهید روستای بیهود و همچنین 302 شهید قاینات، نواختن زنگ مقاومت در 300 مدرسه و آموزشگاه، سنگربندی در مقابل اداره ها و پایگاه های بسیج، نواختن مارش عملیات نظامی، دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس را از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

سرهنگ پاسدار «هزاری» همچنین اجرای رژه موتوری و خودرویی یگان های مسلح، برگزاری صبحگاه مشترک، شب شعر، خاطره گویی و شبی با قرآن و مسابقات ورزشی را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و تاکید کرد: مقدمات برگزاری مراسم باشکوه هفته دفاع مقدس در شهرستان فراهم شده است و هر پایگاه مقاومت چند برنامه اجرا خواهد کرد.

140 مبلغ ایام محرم در روستاهای قاینات

140 روحانی و مبلغ به مناسبت ماه محرم به روستاهای شهرستان قاینات اعزام شدند.

معاون اداره تبلیغات اسلامی قاینات با بیان این مطلب از این تعداد 10 مبلغ را خواهر اعلام و اظهار کرد: این روحانیان و مبلغان از حوزه های علمیه قم، مشهد و قاین به روستاهای شهرستان اعزام شده اند.

به گفته حجت الاسلام «مهدی صحراگرد» 100 روحانی از حوزه های علمیه مشهد و قم و بقیه از حوزه علمیه شهرستان  قاینات به عنوان روحانی مستقر و هجرت اعزام شده اند.

مسئول اعزام مبلغان تبلیغات اسلامی قاینات بیان احکام، اقامه نماز جماعت، تبیین اثرات واقعه عاشورا و گفتمان های دینی را از جمله فعالیت های تبلیغی این روحانیان و مبلغان اعزامی برشمرد.

خضری دشت بیاض برای زائران حسینی موکب برپا می کند

اولین موکب استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی ایرانی و غیر ایرانی (پاکستانی) بخش نیمبلوک در ورودی خضری دشت بیاض برپا می شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش نیمبلوک این خبر را در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی استقبال از زائران ایرانی و غیر ایرانی در ایام اربعین حسینی اعلام و اظهار کرد: 10روز مانده به اربعین حسینی با همکاری هیئت جوانان خضری دشت بیاض و متولیان امر تعیین شده، اولین موکب استقبال و پذیرایی از زائران ایرانی و غیر ایرانی در دو طرف جاده ترانزیتی مقابل مسجد جامع قدیم خضری دشت بیاض برپا خواهد شد.

به گفته «غیاثی» همچنین ایام تاسوعا و عاشورا در روستای بیناباج موکبی برای استقبال و پذیرایی از زائران برپا می شود./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات