۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۷۹۶۱۲
رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان بیان کرد؛

ایستادگی جبهه مقاومت در برابر فتنه غربی-صهیونیستی در منطقه

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان در جمع عزاداران حسینی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت تمام قد در برابر فتنه در منطقه ایستاده است.
شیخ ماهر حمود

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان ضمن حضور در مجلس عزای حسینی اباعبدالله الحسین (علیه السلام) گفت: در این دوره از تاریخ تنها مقاومت در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن تمام قد در برابر فتنه کشورهای استکباری در منطقه ایستاده اند و مانند یک مکان خوش آب و هوا در وسط بیابان های عرب هستند.

وی افزود: در حالی برخی موضوع عاشورا را بدعت می دانند که این نهضت سرشار از عزت و مقاومت بود و هیچ کدام از پیروان مذاهب توانایی انجام چنین کاری را ندارند.

این عالم اهل تسنن نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی را حتمی دانست و بیان داشت که خداوند وعده نابودی ظالمان را داده است و ان شاء الله خداوند متعال این وعده خود را به دست افرادی نظیر حجت  السلام سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان محقق کند.

همچنین شیخ ماهر حمود در بخش دیگر سخنان خود تأکید کرد که شیعیان و اهل تسنن در یک کلمه با هم اتفاق نظر دارند و آن «مقاومت» است.

وی افزود: همه مسلمانان و افراد شریف باید در صف مقاومت قرار گرفته و با همه توان به حمایت از آن بپردازند. همگان باید به اتهام آفرینی بی پایه و اساس علیه مقاومت پایان داده و نسبت به تروریست خواندن آن به شدت برحذر باشند.

این عالم اهل تسنن تصریح کرد: سید حسن نصرالله در سخنرانی خود در روز عاشورا مواضعی به نمایش گذاشت که دولت ها از اتخاذ این مواضع عاجز مانده اند.

وی اظهار داشت: وی دشمن صهیونیستی را تهدید کرد و بر این اساس شاهد هستیم که صهیونیست ها این تهدیدها را کاملا جدی گرفته و در حال بررسی آثار این تهدیدها هستند.

شیخ ماهر حمود ادامه داد: مقاومت بر مفاهیم شهادت و عزت و کرامت کربلا تأکید دارند و این شعارها را به مرحله اجرا رسانده و در قهرمانی های آنان نمایان است.

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت گفت: هیچ اختلافی میان علمای مسلمان وجود ندارد و آنچه پس از ارتحال پیامبر اکرم(ص) رخ داد، اختلافاتی برگرفته از برداشت فقهی و عقیدتی است.

وی خاطرنشان ساخت: اختلافات مذهبی کنونی که روز به روز در حال افزایش است زمینه های تغذیه آمریکا و اسرائیل و غرب را فراهم کرده است.

شیخ ماهر حمود افزود: اختلافات مذهبی به هیچ وجه نباید بر مقاومت تاثیر بگذارد و بر مسائل بزرگی که مسلمانان بر آنها اتفاق نظر دارند، خدشه وارد کند.

رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان تأکید کرد که همگان باید به مبالغ هنگفتی که برای گسترش اختلاف میان شیعیان و اهل تسنن خرج می شود، توجه ویژه ای داشته باشند./994/ب۹۰۲

ارسال نظرات