۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۵۸۱۶۴۱
در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد؛

نسخه الکترونیکی جلد سوم کتاب «مسائل جدید کلامی و فلسفه دین»

این کتاب شامل مطالب : ۱. چیستی دین و تعریف های آن؛ ۲. هرمنوتیک و روش های فهم متن؛ ۳. منشأ دین؛ ۴. قرائت های مختلف از دین؛ ۵. دین و اخلاق؛ و ۶. پلورالیزم دینی است.
کتاب «مسائل جدید کلامی و فلسفه دین»

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی جلد سوم کتاب «مسائل جدید کلامی و فلسفه دین» اظهار داشت: کلام جدید، دانشی است که با پروژه جدید، در صحنه  تفکر دینی پدید آمده و بنابر تغییرات بنیادین در هندسه معرفتی سازمان اعتقادات وتماس با برخی علوم مرتبط و تاثیر گذار، وظیفه تبیین، اثبات و دفاع از دین را به صورت جدید بر عهده دارد.

وی گفت: مسائل این دانش به فراخور موضوعهای پرشمار حوزه ی اعتقادات، گوناگونی یافته و گاه فاصله مسائل از یدکدیگر به اندازه ای است که به تفاوت دو رشته علمی می ماند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: امروزه دفاع از دین به روش های مختلف، از جمله روش عقلانی و برون دینی و با استفاده از مبانی هستی شناختی، انسان شناختی و معرفت شناختی، ضرورتی برتر و ماموریتی پر اهمیت در مسیر عمل به وظایف دینی متکلمان است.

وی افزود: این کتاب در سه جلد به چاپ رسیده است که با توجه به وظیفه و اهداف یاد شده، شامل برخی از مهم ترین و برجسته ترین مسائل کلام جدید می باشد و این جلد شامل مطالب زیر است: 1. چیستی دین و تعریف های آن؛ 2. هرمنوتیک و روش های فهم متن ؛3. منشا دین؛ 4. قرائت های مختلف از دین؛ 5. دین و اخلاق؛ و 6. پلورالیزم دینی

پهلوانی به معرفی جلد سوم کتاب «مسائل جدید کلامی و فلسفه دین» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته عبدالحسین خسروپناه است که در جامعه المصطفی العالمیه تهیه شده و در مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص) به چاپ رسیده است.

وی گفت: جلد سوم کتاب «مسائل جدید کلامی و فلسفه دین» با 465 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 210000 ریال در سال 1388 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 65000 ریال منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب تصریح کرد: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./822/ت ۳۰۳/ش

ارسال نظرات