۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۵۸۳۳۶۰
در اصفهان برگزار می‌شود:

رونمایی از اولین ترجمه مستقیم رساله ارسطو از زبان یونانی در اصفهان

نخستین رونمایی از دو کتاب «رساله سوفطایی» افلاطون و «شرح و تفسیر انتقادی رساله سوفسطایی» افلاطون امروز در اصفهان برگزار می‌شود.
ارسطو

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، نخستین  رونمایی از دو کتاب «رساله سوفطایی» افلاطون و «شرح و تفسیر انتقادی رساله سوفسطایی» افلاطون چهارشنبه دوم آبانماه در اصفهان برگزار می‌شود.

علیرضا ساعتی (مترجم کتاب) و دارای مدرک دکترای فلسفه از آتن در این رابطه گفت: رساله سوفسطایی افلاطون از چالشی‌ترین متون متافیزیک غربی است که قرار است نخستین رونمایی از آن در شهرکتاب اصفهان و با حضور اساتید برجسته فلسفه دانشگاه این شهر برگزار شود.

وی افزود: این کتاب به صورت مستقیم از زبان یونانی به فارسی ترجمه است و در کنار هر پاراگراف فارسی پارگراف یونانی اثر هم موجود است و از این جهت کتابی بی‌نظیر در حوزه فلسفه است.

ساعتی همچنین درباره دیگر کتاب‌هایش در حوزه فلسفه بیان کرد: غیراز رساله سوفسطایی کتاب «هانری کربن: ردپای گمشده تفکر اشراقی ایران» نیز توسط همین نشر پرسش منتشر شده است. علت انتخاب این انتشارات که در اصفهان فعالیت می‌کند این است که مدیر این انتشارات خود یک فیلسوف است و در زمینه فلسفه به صورت تخصصی کار می‌کند و به نظرم وجود این انتشارات افتخاری برای شهر اصفهان است.

مترجم کتاب «رساله سوفسطایی» ادامه داد: محتوایی که «رساله سوفسطایی» دارد از منطق ارسطو تاثیز شگرفی داشته است. هگل نیز معتقد است در تحلیل دیالکتیکی این رساله بسیار با اهمیت است. محتوای رساله پرداختن به مساله وجود و موجود از حیث منطقی تا امروز است که جریان‌های جدی فلسفی را در پی داشته است.

علاقه مندان به شرکت دراین نشست رونمایی کتاب می‌توانند از ساعت ۱۷:۳۰ به شهرکتاب اصفهان واقع در اردیبهشت جنوبی نبش کوچه ششم مراجعه کنند./۹۲۵/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات