۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۸۳۶۲۱
رییس اداره زکات خراسان شمالی:

۲۶۰ روحانی مبلغ زکات در خراسان شمالی فعالیت می‌کنند

رییس اداره اجرایی زکات خراسان شمالی گفت: در حال حاضر افزون بر ۲۶۰ روحانی مبلغ و هزار و ۳۰۱ عامل افتخاری زکات در روستاها و مناطق مختلف این استان فعالیت می‌کنند.
حجت الاسلام هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید اسماعیل هاشمی، رییس اداره اجرایی زکات خراسان شمالی، در نشست این شورا، اظهار کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاری مردم دین‌مدار این استان بیش از هشت میلیارد و 500 میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در خراسان شمالی 637 روستا مشمول پرداخت زکات هستند، اضافه کرد: میزان زکات جمع‌آوری‌شده در نیمه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه پارسال 29 درصد افزایش داشته است.

حجت‌الاسلام هاشمی یادآور شد: در شش‌ماهه نخست سال گذشته در سراسر استان بیش از شش میلیارد و 587 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد در حالی که این رقم امسال به بیش از هشت میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه برای همان منطقه و روستا هزینه می‌شود، اضافه کرد: تاکنون از محل زکات جمع‌آوری‌شده بخش مهمی از نیازها و کاستی‌های نیازمندان درزمینهٔ تحصیلی، درمانی، جهیزیه، اشتغال، مسکن و معیشت مرتفع شده است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه بخش دیگری از زکات جمع‌آوری‌شده برای اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه در همان منطقه هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: در این بخش هم تاکنون پروژه‌های عمرانی متعددی در روستاهای استان اجرایی شده است.

وی از فعالیت هزار و 301 عامل افتخاری زکات در روستاهای خراسان شمالی خبر داد و گفت: همچنین اکنون بیش از 260 روحانی مبلغ به‌صورت افتخاری درزمینهٔ ترویج فرهنگ زکات و جمع‌آوری آن در روستاهای استان فعالیت می‌کنند.

رییس اداره اجرایی زکات خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: این استان دارای بیش از 800 روستای دارای سکنه است که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از این تعداد 637 روستا مشمول پرداخت زکات و 209 روستا هم به دلیل خشک‌سالی و محرومیت معاف از پرداخت زکات هستند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات