۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۸۵۱۳۰
امام جمعه بم:

هجرت طلاب از قم باید به فرهنگ تبدیل شود

حجت الاسلام دانشی گفت: هجرت طلاب از قم باید به یک فرهنگ تبدیل شود و مرکز مدیریت حوزه علمیه باید زمینه های هجرت طلاب از قم را برای طلبه ها فراهم کند.
طلاب

حجت الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با تمرکز زدایی از قم و مهاجرت طلاب به شهرستان ها، گفت: تفقه در دین یکی از وظایف اصلی طلاب در حوزه های علمیه شمرده می شود.

وی افزود: طلبه ای در زمان امروزه موفق بوده که درس خود را به خوبی بخواند و با سعی و تلاش به دنبال علم باشد تا بتواند جوابگوی مردم باشد.

حجت الاسلام دانشی ابرزا داشت: طلبه ای که درس خود را خوانده و توانست از جهت علمی خود را بالا ببرد، باید طبق آیه قرآن کریم، به شهر خود برگردد و مردم را با دین خدا آشنا کند.

حجت الاسلام دانشی با بیان این که هدف از طلبه شدن، تبلیغ دین خدا بوده، خاطرنشان کرد: مقدمه تبلیغ، درس خواندن مفید بوده و کسی می تواند امروز جواب شبهات مردم را بدهد که درس را به خوبی بخواند و طلبه ای که در حوزه های علمیه درس نمی خواند، وقت خود را هدر داده و ممکن است به زیان حوزه باشد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: تبلیغ دین برای آشنا کردن مردم با مکتب اسلام مهم ترین وظیفه طلاب شمرده می شود که در این صورت وظیفه خود را کامل انجام داده است.

وی با بیان این که بعضی از طلاب در قم، شهرهای خود را فراموش کرده اند و رغبتی به بازگشت ندارند، تصریح کرد: یکی از مشکلات فرهنگی کشور به دلیل نبودن روحانی در شهرها و محله ها است.

امام جمعه بم اظهار داشت: هجرت طلاب از قم باید به یک فرهنگ تبدیل شود و مرکز مدیریت حوزه علمیه باید زمینه های هجرت طلاب از قم را برای طلبه ها فراهم کند.

حجت الاسلام دانشی با اشاره به این که مراجع تقلید با سرزدن به شهرها می توانند طلاب را به شهرستان ها تشویق کنند، خاطرنشان کرد: مراجع تقلید و علمای بزرگ قم می توانند با سرزدن به شهرستان ها انگیزه ای برای مهاجرت طلاب از قم باشند.

وی با توجه به این که مراجع تقلید و مرکز مدیریت می توانند با فراهم کردن زمینه مالی و دادن شهریه بالا به طلاب آن ها را تشویق به شهرستان های خود کنند، بیان داشت: نبودن زمینه و قطع کردن شهریه از سوی بعضی از مراجع برای رفتن به شهرستان ها سبب شده که طلاب در شهر قم بمانند.

وی در پایان با اشاره به این که کمبود روحانی در شهرها ولنگاری فرهنگی را به دنبال دارد، گفت: یکی از دلیل هایی که سبب شده مردم از دین فاصله بگیرند و بی بند و باری ها در شهرها زیاد شود، کمبود روحانی در شهرستان ها است./9707/پ203/ب1

ارسال نظرات