۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۸۶۵۷۲
رییس دانشگاه مفید:

مهمترین دغدغه آیت الله موسوی اردبیلی شناسایی صحیح اسلام در دوران جدید بود

رییس دانشگاه مفید با اشاره به اهداف تأسیس دانشگاه مفید، گفت: مهمترین دغدغه حضرت آیت الله موسوی اردبیلی شناسایی صحیح اسلام در دوران جدید بود.
دکتر سید مسعود موسوی اردبیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر سید مسعود موسوی اردبیلی در نشست خبری که ظهر امروز در سالن نشست های دانشگاه مفید برگزار شد، از برگزاری دومین نکوداشت حضرت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی در قم خبرداد و اظهار داشت: همایش سال جدید با محوریت موضوعات سیاسی، حقوقی و اقتصادی برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به اهداف تأسیس دانشگاه مفید از سوی حضرت آیت الله موسوی اردبیلی خاطرنشان کرد: مهمترین دغدغه ایشان شناسایی درست اسلام در دوران جدید بود، چراکه ما مدعی هستیم دین اسلام صرفا برای همان دوره ظهورش نیست و برای آینده نیز در جنبه های شخصی و اجتماعی و همچنین روابط انسان با دیگران در حوزه های سیاسی، حقوقی و عرصه های دیگر نیز برنامه دارد.

موسوی اردبیلی در ادامه خاطرنشان کرد: ما مدعی هستیم که دین اسلام برای همه سؤالات فردی و اجتماعی پاسخ های کاملی دارد به همین جهت باید برنامه های دین را در عرصه عمل پیاده کنیم به عبارت دیگر نمی توانیم بگوییم اسلام برای اقتصاد برنامه دارد ولی در عین حال برای گردش نظام بانکداری حرفی برای گفتن نداشته باشد.

وی دانشگاه مفید را مرکزی آموزشی و پژوهشی دانشگاهی برای پاسخ دین به سؤالات روز علوم انسانی برشمرد و خاطرنشان کرد: این دانشگاه در طول نزدیک به 30 سال فعالیت کارنامه موفقی داشته و به ویژه در زمینه های اقتصادی و حقوقی دستاوردهای گسترده ای داشته است که نمونه آن تبیین مسائل حقوقی اسلام، شیعه و زن و کودک است که حتی برخی اوقات دانشگاه های خارج از کشور نیز تمایل به همکاری با ما داشته اند.

رییس دانشگاه مفید در ادامه خاطرنشان کرد: پس از رحلت حضرت آیت الله موسوی اردبیلی اساتید و مدیران دانشگاه احساس وظیفه بیشتری کردند که افزون بر دین شرعی که به این مرکز علمی دارند، دین شخصی خود را نیز به ایشان ادا کنند از این رو فضای علمی و آموزشی و پژوهشی دانشگاه در دو سال اخیر رنگ و بوی بیشتری پیدا کرده است.

وی با اشاره به اقتصاد، حقوق، علوم سیاسی، فلسفه، الهیات و زبان خارجه به عنوان رشته های دوره کارشناسی این دانشگاه خاطرنشان ساخت: در غیر رشته زبان تا سطح دکتری پذیرش دانشجوی طلبه و غیر طلبه داریم تا جایی که در دوره کارشناسی هفت رشته، در دوره ارشد 18 رشته و در دوره دکتری نیز هفت رشته داشته ایم؛ در مجموع 2400 نفر در دانشگاه مفید در سه مقطع تحصیلی مشغول فراگیری دروس هستند.

موسوی اردبیلی در ادامه یادآور شد: ما مدعی نیستیم که در علوم انسانی همه مسائل را حل کرده ایم، چراکه اصلا باب علم بسته نمی شود و هر پاسخ به سؤالی خود سؤالات زیادی را پدید می آورد، ولی در حد توان تلاش کرده ایم که به جامعه علمی کشور به ویژه در عرصه علوم انسانی کمک کنیم تا جوی علمی و دینی در فضای دانشگاهی و آکادمیک پدید بیاید، همایش نکوداشت حضرت آیت الله موسوی اردبیلی نیز در همین راستا با تأکید بر جنبه های علمی روز پنجشنبه این هفته برگزار می شود./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات