۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۵۸۹۷۱۹
با حضور وزير ارشاد؛

نخستين حوزه مجازي توليد محتوای کشور در كاشان افتتاح شد

نخستين حوزه مجازي توليد محتوای کشور با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان کاشان افتتاح شد.
افتتاح نخستين حوزه مجازي توليد محتوا کشور در كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام مهدي اسماعيلي پنجشنبه شب در مراسم افتتاح نخستين حوزه مجازي توليد محتوا در كشور، گفت: باتوجه به ضرورت توليد محتوا براي مخاطبان جوان و نوجوان در قالب هاي متنوع موجود از جمله مستند، انيميشن، بازي اندرويد، اپليکيشن کتاب و همچنين لزوم پاسخگويي حوزه به شبهات مخاطبان، مجموعه حوزه مجازي با همت تعدادي از طلاب و روحانيهن فعال رسانه اي تهيه شد.

وي با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب مبني بر ضرورت ورود حوزه به عرصه فناوري اطلاعات و استفاده از زمينه هاي توزيع محتوا، افزود: طرح آموزش مبلغ رسانه در اين مجموعه به عنوان مسأله نخست و در اولويت برنامه ها قرارگرفته است.

به گفته وي، دوره هاي آموزش خبر نويسي، آشنايي با فضاي مجازي، پاسخ به شبهه و آشنايي با نرم افزارهاي توليد محتوا بخشي از دوره هاي آموزشي ادامه دار نخستين حوزه مجازي توليد محتوا در کشور است.

حجت الاسلام اسماعيلي ادامه داد: طي مدت کوتاه تاسيس حوزه مجازي فعاليت هاي مختلف توليد كتاب صوتي و فيلم كوتاه به صورت فردي و جمعي و با هزينه هاي شخصي و جهادي تهيه شده است.

مدير حوزه مجازي همچنين توليد 250 کليپ پاسخ به شبهه، 7 تيزر کوتاه و همچنين معرفي فيلم سازان جوان و توليد سه اثر فيلم کوتاه به سفارش يکي از نهادهاي مذهبي با موضوع احترام و برگزاري دوره هاي کارگاه هاي آموزشي از جمله دوره آموزش مزاج شناسي، برگزاري دوره آموزش خبر نويسي تخصصي مقدماتي را از جمله برنامه حوزه مجازي اعلام كرد و گفت: به زودي زمان دقيق برنامه دوره هاي تکميلي اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام اسماعيلي برگزاري دوره آموزش فعاليت در فضاي مجازي و سواد رسانه اي، سلسه نشست هاي علمي و کرسي آزاد انديشي و نظريه پردازي، هماهنگي برگزاري دوره آموزشي پاسخ به شبهات و معرفي طلاب توانمند در عرصه رسانه و فضاي مجازي به متقاضيان و برگزاري دوره هاي آموزشي را از ديگر فعاليت هاي نخستين حوزه مجازي توليد محتوا در کشور برشمرد.

به گفته وي، توليد کليپ هاي پاسخگويي صوتي و تصويري از ديگر فعاليت هاي اين حوزه است که 250 کليپ پاسخگويي به سوالات و شبهات از سوي مبلغان در فضاي مجازي تهيه و در دسترس قرار گرفته است.

وي توليد بازي اندرويد و عرضه آن به نام محنا و کربلا و همچنين طراحي 23 بازي اندرويد را از ديگر برنامه هاي حوزه مجازي اعلام و ابراز اميدواري كرد در صورت رفع موانع پيش رو به زودي منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام مهدي اسماعيلي با تاکيد بر جديت و حضور طلاب فعال برخي از اهداف آينده حوزه مجازي را تبيين کرد و افزود: آموزش طلاب به سه زبان فارسي، عربي و انگليسي و انتقال پيام دين در موضوعات مختلف و ارائه محتوا به روش جذاب به مخاطبان براي انتقال منابع و معارف ضروري است.

مدير حوزه مجازي تامين محتوا براي رسانه هاي فعال در اين عرصه از جمله خبرگزاري ها، نشريات، راديو و توليد محتواي مورد نياز رسانه اي در زمينه ساخت اپليکيشن، پاسخگويي به شبهات، آموزش، ارتقا و توانمند سازي طلاب در زمينه پاسخ به شبهات به صورت آنلاين و آفلاين، طراحي و توليد بازي هاي اندرويد فرهنگي و اجتماعي ويژه سنين زير 15 سال و توليد نشريه و هفته نامه براي مخاطبان و آموزش هاي فني حرفه اي مرتبط همراه با توليد محتواي مجازي و مديريت و ساماندهي استعدادهاي موجود حوزه علميه منطقه کاشان با بيش از دوهزار طلبه را از فعاليت هاي آينده حوزه مجازي برشمرد.

وي از طراحي سايت حوزه مجازي با آدرس ww.howzehmajazi.ir خبرداد و گفت: متاسفانه به دليل عدم تامين مالي، در حال حاضر غير فعال شده است اما به زودي راه اندازي خواهد شد./1307/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات