۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۸۹۷۲۳
معاون پژوهش مدرسه علمیه ریحانه النبی:

لازمه ترویج دین، کسب علم روز است

معاون پژوهش مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) تهران سطح پایین دانش برخی از طلاب را آسیبی بر سر راه تولید علوم دینی دانست و گفت: لازمه پیشرفت اسلام و ترویج دین، کسب دانایی در علوم پیشرفته روز است.
پژوهش

زهرا حمیدی معاون پژوهش مدرسه علمیه ریحانه النبی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره وضعیت آثار پژوهشی دینی، با تأکید بر تحلیل و تحقیق بیشتر پیرامون شعارهایی که مقام معظم رهبری در ابتدای تحویل هر سال می فرمایند، گفت: هرچند تلاش شده تا پژوهش هایی که در دین انجام می گیرد در راستای نظام اسلامی باشد اما بعضاً پژوهش ها کامل نیستند و نیازهای نظام مورد غفلت واقع می شوند.

وی سواد پایین و ضعف دانش برخی از طلاب را آسیبی بر سر راه تولید علوم دینی دانست و افزود: لازمه پیشرفت اسلام، ترویج دین و تشویق جوانان برای دینداری بیشتر، کسب دانایی در علوم پیشرفته روز است و با این کار طلاب می توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با ابراز گلایه نسبت به بها ندادن به جوانان در جامعه، ابراز کرد: عدم حمایت دولتها و دیگر ارگانهای مربوطه یکی از مشکلات جوانان به وژه دانشجوها و طلاب است.

وی ادامه داد: دولت ها می توانند با تشویق پژوهشگران دینی در رسانه ها و در عموم، برگزاری همایش ها و فراخوان های پژوهشی و با قراردادن بودجه مناسب برای انجام پژوهش ها، آنان را حمایت کنند.

حمیدی اضافه کرد: جوانان انتظار توجه بیشتری دارند، باید جوانان نخبه و مستعد شناسایی شده و با برگزاری دوره ها و کلاس هایی پرورانده شوند تا بتوانند استعدادهایشان را شکوفا سازند و پژوهش های خوبی انجام دهند.

وی با عنوان اینکه علم بدون تقوا بی فایده است، اخلاق و زی طلبگی را از مهم ترین مسائل طلاب خواند و بیان کرد: تقوای بدون علم هم سرعت خوبی نخواهد داشت، اگر طلاب از تقوای دینی برخوردار باشند و پژوهش در زمینه های دینی و تولید علم را از وظایف خود بدانند، قطعاً در مسیر تولید علم و برای به روز شدن پژوهش های دینی با تمام تلاش قدم های مثبتی بر می دارند و مشکلات را تحمل خواهند کرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه ریحانه النبی بیان کرد: برای ارتقای پژوهش در بین طلاب باید آنان را از فواید و اهمیت پژوهش در عرصه دین آگاه کرد و اینکه از ایشان بخواهیم در گام اول حتی برای نوشتن پژوهش های ساده هم اقدام کنند و در جشنواره ها و همایش ها حضور یابند.

وی در پایان با اظهار اینکه بیشتر طلاب از نوشتن ترس دارند، تصریح کرد: این ترس ها باید از بین برود، ممکن است بین طلاب اشخاص مستعدی باشند که به خاطر ترس، در پژوهشگری قدمی برندارند، حتی اگر مقاله ای ضعیف باشد اما برای شروع می تواند بسیار کاربردی باشد./804/ت۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات