۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۵۹۰۴۶۵
حجت الاسلام والمسلمین سالمی:

ولایتمدرای حضرت معصومه نشأت گرفته از بصیرت ایشان بود

ولایتمدرای حضرت معصومه نشأت گرفته از بصیرت ایشان بود
تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) ولایتمداری را مهمترین شاخصه حضرت معصومه (س) بیان کرد و گفت: حضرت معصومه (س) ولایتمداری را که نشات گرفته از بصیرت ایشان بود در عمل ثابت کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سالمی تولیت مدرسه علمیه امام صادق (ع)، سه شنبه در جلسه درس اخلاق که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: حضرت معصومه (س) اول ذیقعده سال ۱۷۳ هجری در شهر مدینه متولد شدند و در سن ۲۸ سالگی دار فانی را وداع گفتند.

وی افزود: ایشان از کودکی تا دوران جوانی در محضر پدر بزرگوارشان و برادر مکرمشان رشد و تربیت یافتند از این رو در عرصه علم و تقوا به درجات عالیه دست یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین سالمی با بیان اینکه عذب ماندن و مجرد زندگی کردن از در دین مبین اسلام بسیار مورد نکوهش قرار گرفته، اما مساله عدم ازدواج حضرت معصومه (س) بسیار متفاوت از این بحث است، ابراز کرد: ازدواج نکردن حضرت معصومه (س) دلایل بسیاری داشت که یکی از آنان عدم وجود هم کفو و دلیل دیگر وجود اختناق و دشمنی بود که در حاکمیت عباسی وجود داشت.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق (ع) با استناد به روایتی از امام صادق (ع)، ابراز کرد: حضرت در مقام این بانوی عظیم شان فرمودند: اگر کسی قبر مبارک حضرت معصومه (س) را در حالی که به شان و منزلت ایشان آگاه باشد زیارت کند بهشت بر او واجب است؛ این کلام معصوم نشان از جایگاه رفیع حضرت معصومه (س) دارد.

وی با بیان اینکه نام اصلی حضرت معصومه (س) فاطمه بود و امام رضا (ع) به ایشان لقب معصومه دادند، اظهار داشت: حضرت معصومه (س) در زمره معصومین قرار دارند؛ عصمت درجاتی دارد که بالاترین آن تنها مختص امامان است که عاری از هر گونه خطا، نسیان و گناه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سالمی با بیان اینکه دلایل بسیاری وجود دارد که حضرت معصومه (س) معصوم هستند، گفت: نخستین دلیل آن است که امام رضا (ع) بر ایشان لقب معصومه دادند و دیگر زیارتنامه‌ای است که از سوی امام رضا (ع) برای ایشان بیان شده و به ما رسیده است.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق (ع)  افزود: همچنین از دلایل دیگر می‌توان به نحوه خاکسپاری ایشان اشاره کرد چرا که هنگام نماز و دفن دو سواره‌ای که نقاب بر چهره داشتند بر پیکر مطهر حضرت معصومه (س) نماز خوانده و ایشان را دفن کردند حضرت، چون معصوم بودند و معصوم نیز بر پیکر مطهر ایشان نماز خواندند و دفن کردند.
 
وی ولایتمداری را مهمترین شاخصه حضرت معصومه (س) بیان کرد و خاطرنشان کرد: حضرت معصومه (س) ولایتمداری را که نشات گرفته از بصیرت ایشان بود در عمل ثابت کردند./۸۱۳/پ202/ب1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات