۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۹۲۳۶۸
در خطبه های نماز جمعه اهواز صورت گرفت؛

قدردانی آیت الله موسوی جزایری از خدمات آستان قدس رضوی در خوزستان

قدردانی آیت الله موسوی جزایری از خدمات آستان قدس رضوی در خوزستان
آیت الله موسوی جزایری گفت: آستان قدس مرکز دربرگیرنده درمانگاه و اورژانش، مدرسه و کتابخانه در اهواز تأسیس و خدمات شایسته ای به استان خوزستان ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با اشاره به سالروز کشف حجاب رضاخانی در ۱۷ دی ماه اظهار داشت: علمای اسلام و در رأس آن‌ها شیخ حسین قمی از مراجع بزرگ که از سوی رضاخان به کربلا تبعید شده بود پس از سقوط رضاشاه ملعون به تهران بازگشته و ممنوعیت کشف حجاب و مشکلات حوزه‌های علمیه را حل و فصل کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در اواخر سال ۱۳۵۶ سید مصطفی خمینی رحلت کرد، افزود: رحلت فرزند امام و اظهار ارادت ملت برای امام بزرگوار بر رژیم پهلوی گران آمد؛ از این رو در صدد اهانت برآمده و مقاله‌ای به نام رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات آن زمان علیه امام منتشر کرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه چنین مقاله‌ای اساس نهضت انقلاب اسلامی شد، عنوان داشت: در ۱۹ دی ملت ایران آرام آرام از خواب غفلت بیدار و به نهضت مقدس انقلاب اسلامی پیوست و رژیم پهلوی هر قدر خواست مردم را بترساند به عکس تمام ملت ایران پشت سر علما متحد شدند و علما پشت سر امام راحل حرکت و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه علی رغم همه توطئه ها، اما مردم در کنار انقلاب اسلامی حضور دارند، گفت: در ۱۵ دی حماسه دیگری از سوی فرزندان اسلام به همراه نیرو‌های ارتش در هویزه صورت گرفت که ضربات سهمگینی به نیرو‌های بعثی وارد و دو هزار نفر به اسارت درآمدند، اما در روز بعد از آن نیز دشمن پاتک کرد و تعدادی از جوانان من جمله شهید علم الهدی را به شهادت رساند.

آیت الله موسوی جزایری با تشکر از متولی آستان قدس رضوی که در برنامه هایشان خدمت به خوزستانی‌ها را ذکر کرده است، ادامه داد: در همین راستا حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مصمم شدند تا یک مرکز در برگیرنده درمانگاه و اورژانش، مدرسه، کتابخانه، سالن ورزشی و اجتماعات را در اهواز تأسیس کند که در این باره از شهردار خواستیم تا هزینه تهیه زمین را متقبل شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های اداره و تأسیس مرکز از سوی آستان قدس رضوی پرداخت می‌شود، تصریح کرد: شهردار و شورای شهر زمینی را به مساحت ۱۰ هزار متر اهدا کردند که در این باره از آن‌ها کمال تشکر و قدردانی را داریم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه طلاب سربازان امام زمان (ع) و خدمتگزاران مردم هستند، گفت: افتخار اهل علم خدمت به مردم و نوکری برای امام زمان (عج) است./۹۴۵۶/پ202/ب1
ارسال نظرات