۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۵۹۶۶۱۴
نماینده خبرگان رهبری:

اهل بیت عالی‌ترین مفسران کلام الله وحی هستند

اهل بیت عالی‌ترین مفسران کلام الله وحی هستند
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: بهترین و عالی‌ترین مفسران کلام الله وحی، ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع دانش‌آموزان حافظ قرآن کریم شهرستان مراغه اظهار داشت: قرآن بدون عترت و هل بیت بدون مفاهیم عالی کلام الله مجید نمی‌تواند به تنهای راهگشای امور باشد.

وی با بیان این‌که قرآن و عترت دو امانت گرانبهای رسول گرامی اسلام میان مسلمانان است، خاطرنشان کرد: عمل به آموزه های قرآن راه سعادت، نجات و پیشرفت بشر است، باید دانست که بهترین و عالی‌ترین مفسران کلام الله وحی، ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که تلاوت و حفظ قرآن کریم مقدمه‌ای به درک مفاهیم و عمل به آموزه های آن است، تصریح کرد: بر اساس احادیث و روایات معتبر وارده؛ تلاوت قرآن آثار بسیار عمیقی در زندگی فردی و اجتماعی دارد، به عبارتی ترویج فرهنگ قرآن و عمل به پیام های نورانی آن، جامعه را از آسیب های اجتماعی مصون می دارد.

وی با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ قرآنی را رسالت نهاد یا دستگاه های فرهنگی و اجتماعی خاص نیست، گفت: آموزش و پرورش رسالت خطیری در تربیت قرآنی نسل آینده‌ساز کشور بر عهده دارد، چراکه به تعبیر امام خمینی(ره) جامعه قرآنی در برابر مستکبران سر تسلیم فرود نمی آورد.

جلیل اسلامی، معاون آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز در این همایش با بیان این‌که وی سال تحصیلی جاری را سال قرآن در آموزش و پرورش عنوان کرد و اضافه کرد: امسال 12هزار دانش آموز مقطع ابتدایی مراغه در طرح حفظ جزء سی ام قرآن شرکت کردند، اظهار داشت: برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی به مرحله استانی و کشوری راه خواهند یافت./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات