۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۹۷۵۹۵

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
تجمع دانشجویی علیه لوایح سی. اف. تی، تشییع پیکر جانباز در خضری دشت بیاض و ارسال کمک به عتبات عالیات عناوین برخی از اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، تعدادی از دانشجویان دانشگاه های بیرجند و صنعتی علیه تصویب لوایح سی. اف. تی و پالرمو تجمع کردند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های بیرجند و صنعتی در تجمعی اعتراض آمیز علیه تصویب لوایح مرتبط با FATF در گلزار شهید گمنام پردیس شوکت آباد دانشگاه بیرجند حضور پیدا کردند.

علاوه بر این بیش از 30 تشکل دانشجویی خراسان جنوبی به برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه نوشتند.

تشییع پیکر جانباز در خضری دشت بیاض

پیکر مطهر جانباز 25 درصد اهل خضری دشت بیاض با حضور مردم تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

جانباز روحانی حاج شیخ علی خسروی، سوم بهمن ماه در بیمارستان مهر مشهد به دلیل شدت یافتن عارضه شیمیایی ریوی ناشی از استنشاق گازهای شیمیایی در جنگ بستری شد اما در 60 سالگی دار فانی را وداع گفت و به یاران شهیدش پیوست.

بنابراین گزارش، او سال 68 در جبهه های دشت عباس و شلمچه به درجه جانبازی نایل آمد.

ارسال کمک  به عتبات عالیات

معاون فنی و مهندسی و پشتیبانی ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال 39 تریلی سنگ و مصالح ساختمانی از استان به عراق ارسال شده است، گفت: امسال 16 تریلی سنگ به مساحت پنج هزار و 500 متر مربع از استان برای بازسازی عتبات عالیات به عراق ارسال شد.

محمد رضا الهی ارزش ریالی مصالح ساختمانی را 47 میلیون و 260 هزار تومان بیان و اضافه کرد: سنگ های استان برای ساخت و ساز در صحن حضرت زهرا (س) و نجف به عراق فرستاده شد و تا پایان امسال دو تریلی دیگر نیز ارسال می شود.

25 نفر حافظ قرآن می شوند

رئیس مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن امام رضا (ع) بیرجند گفت: امسال 25 قرآن آموز در طرح یک ساله حافظ قرآن می شوند و این افراد تاکنون 15 جزء از قرآن را حفظ کرده اند و تا تیر ماه سال آینده حافظ همه کلام ا... می شوند.

محسن قیصری حسن آبادی افزود: مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن ویژه برادران است و در دو طرح رحله و یک ساله برای حفظ قرآن آموزش می‌دهد و در برنامه یک ساله از سنین 13 تا 22 سال شرکت می کنند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات