۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۹۸۴۸۲
امام جمعه بجنورد:

انقلاب و نظام اسلامی موقوفه امام راحل است

انقلاب و نظام اسلامی موقوفه امام راحل است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر تداوم راه امام، گفت: انقلاب اسلامی موقوفه امام راحل بوده و وصیت‌نامه امام هم وقف نامه این موقوفه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان استانی، با اشاره به شرایط اسف‌بار ایران در دوران رژیم ستم‌شاهی، به تبیین رسالت خطیر مدیران نظام اسلامی در دهه پنجم انقلاب پرداخت.

وی با بیان اینکه در دوران پهلوی اسلام به گروگان گرفته شده بود، افزود: امام علی (ع) می‌فرماید: «فَإِنَّ هَذَا الدِّینَ قَدْ کانَ أَسِیراً فِی أَیدِی الأَشْرَارِ یعْمَلُ فِیهِ بِالْهَوَی وَ تُطْلَبُ بِهِ الدُّنْیا»؛ همانا این دین در دست بدکاران اسیر گشته بود که با نام دین به هواپرستی پرداخته و دنیای خود را به دست می‌آوردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه در دوران رژیم ستم‌شاهی هم همین شرایط بر دین حاکم شده بود، خاطرنشان کرد: در آن زمان در ایران، اسلام اسیر دست بدها و اشرار شده بود؛ زیرا به نام اسلام کشور را می‌چرخاندند اما ریشه اسلام و شیعه را می‌زدند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: اما امام خمینی (ره) با استعانت از خدا و همراهی مردم انقلاب را به پیروزی رساند و نعمت نظام اسلامی را به مردم ما ارزانی داشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی موقوفه امام راحل بوده و وصیت‌نامه امام هم وقف نامه این موقوفه است، خاطرنشان کرد: امام در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود ما را برای آینده هدایت و راهنمایی کرده و تأکید کرده است که در همه احوال عهد شناس، نامحرم شناس و دوست و دشمن‌شناس باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه امام راحل در وصیت‌نامه خود برای آینده نظام اسلامی تابلو و علم نصب کرده است، اضافه کرد: وصیت‌نامه امام برای این است که راه را گم نکرده و به انحراف نرویم.

وی با بیان اینکه امام هشت سال قبل از رحلت این وصیت‌نامه را نوشته؛ به‌گونه‌ای که همه حاصل عمر امام در وصیت‌نامه سیاسی الهی مشاهده می‌شود، تصریح کرد: برای شناخت امام باید وصیت‌نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) را خوانده و مفاد آن را در شئون مختلف حیات فردی، اجتماعی، سیاسی و ... جامعه خود اجرایی کنیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات