۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۹۸۵۵۷
از سری کتاب‌های نشاط در زندگی منتشر شد؛

رازهای ارتباط با جنس مخالف

رازهای ارتباط با جنس مخالف
مؤسسه انتشارات مهر دلدار کتاب رازهای ارتباط با جنس مخالف از سری کتاب‌های نشاط در زندگی را منتشر کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه انتشارات مهر دلدار کتاب راز‌های ارتباط با جنس مخالف از سری کتاب‌های نشاط در زندگی نوشته مسلم داوودی نژاد را منتشر کرده است.

نگارنده کتاب را در پنج فصل با عنوان‌های: عشق، عشق و انتخاب همسر، روابط دختر و پسر، حجاب و آزادی در اجتماع و راهکار‌ها و درمان‌ها نگاشته است.

مؤلف در مقدمه انگیزه تألیف کتاب را چنین می‌نویسد:

چگونه با کسی که ارتباط داشته‌ام و به او دل‌بستگی پیدا کرده‌ام او را فراموش کنم؟ و ده‌ها سؤال دیگر که هرگاه در جلسه پرسش و پاسخ دختران و پسران دانشجو، دبیرستان، مردان و زنان و حتی کارشناسان و مسئولین فرهنگی قرار می‌گیرم پرسیده می‌شود. این سؤالات و ده‌ها سؤال دیگر من را بر آن داشت که به بخش عظیمی از سؤالات ذهنی مخاطب ۱۵ تا ۳۰ سال در مورد روابط دختر و پسر پاسخ دهم در حالی که سنین بالاتر از ۳۰ سال و حتی مردان و زنان متأهل را نیز دربرمی گیرد.

نگارنده در فصل اول و در پاسخ به سؤال «فرق بین عشق و دوست داشتن چیست؟» چنین می‌نویسد:

بسیاری از افراد، عشق را دوست داشتن می‌دانند، اما در واقع، این دو از هم جدا هستند.

۱-عشق دوست داشتن دائمی است، ولی دوست داشتن، محدوده زمانی دارد. پس کسی که ماه رمضان و شب قدر خدا خدا می‌کند و بعد از ماه رمضان گناه می‌کند، عاشق خدا نیست، بلکه فقط خدا را دوست دارد.

۲-عشق خیانت ندارد، ولی دوست داشتن خیانت دارد؛ مثل خیلی وقت‌ها که خدا را دوست داریم، ولی با گناه کردن به او خیانت می‌کنیم.

۳-عشق تنوع‌گرایی ندارد، اما دوست داشتن تنوع‌گرایی دارد.

۴-عشق زمان و مکان و فاصله نمی‌شناسد، ولی دوست داشتن با ایجاد فاصله‌ها از بین می‌رود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسلم داوودی نژاد در فصل سوم به روابط دختر و پسر پرداخته است و در جواب این سؤال که آیا به نظر شما در انتخاب همسر، دو ساعت خواستگاری بهتر است یا دو سال رفاقت چنین می‌پردازد:

در گذشته وقتی پسری قصد ازدواج داشت، مادر پسر دختری را می‌پسندید و پس از آن بدون دیدن یکدیگر ازدواج شکل می‌گرفت. بعد از مدتی دختر و پسر احساس کردند که انتخاب مناسبی انجام نمی‌شود؛ از این‌رو قرار بر این شد که یک جلسه با هم صحبت کنند و بعد از آن ازدواج نمایند. بعد از مدتی باز دختر و پسر احساس مردند شاید برای شناخت طرف مقابل این بک جلسه ناکافی باشد، تصمیم گرفتند وارد اجتماع-که شامل محیط کار، محیط دانشگاه، اینترنت، خیابان و... شوند و کسی را پیدا کنند. اگر مورد نظر بود، با ارتباط او را شناسایی کنند. وقتی دختری متوجه شد که در حال انتخاب شدن با چشمان پسری است، ناخودآگاه پناه به عرصه گردن می‌برد و آرام آرام زمینه کم‌حجابی یا بدحجابی در او شکل می‌گیرد.
موسسه انتشارات مهر دلدار کتاب راز‌های ارتباط با جنس مخالف از سری کتاب‌های نشاط در زندگی را در ۲۳۶ صفحه و با شمارگان ۳۰۰۰ و با قیمت ۸۰۰۰ تومان روانه بازار نشر کرده است. /۹۹۸/ن ۶۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات