۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۹۸۶۶۰
امام جمعه تبریز:

آینده روشن جامعه در گرو تربیت قرآنی دانش‌آموزان است

آینده روشن جامعه در گرو تربیت قرآنی دانش‌آموزان است
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خطاب به دانش آموزان گفت: حفظ قرآن به تنهایی کافی نیست، بلکه باید با مفاهیم آن نیز آشنا شوید و به سفارش های آن عمل کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز ظهر امروز در همایش چهار هزار نفری دانش آموزان حافظ جزء سی قرآن کریم در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز اظهار داشت: حفظ قرآن امتیاز ویژه ای است، کار بزرگی کرده اید ولی حفظ قرآن به تنهایی کافی نیست، بلکه باید با مفاهیم آن نیز آشنا شوید و به سفارش های آن عمل کنید.

وی، تقارن این مراسم با ایام خجسته سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) را به فال نیک گرفت و گفت: ما باید به نوجوانان و دانش آموزان حافظ قرآن افتخار کنیم این دانش آموزان حافظ، مایه افتخار کشور هستند.

امام جمعه تبریز با بیان این که امروز دانش آموزان کشور به برکت قرآن در سطح بین الملل موفقیت و افتخار کسب می کنند، ادامه داد: نوجوانان باید قدر این نظام را بدانند برای این که امروز تمام موفقیت های ما در کشور و در منطقه و بین الملل به برکت قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در مقایسه جایگاه قرآن در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب خاطرنشان کرد: در گذشته قرآن مهجور مانده بود و فقط به مراسم ختم و سفره عقد ختم می شد اما امروز در بطن جامعه جاری و ساری شده است و فرهنگ قرآنی در جامعه حاکم شده است و فرزندان ما حافظ #قرآن هستند.

وی با بیان این که معیار دختران نمونه در حال حاضر با معیار دختران نمونه قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، ادامه داد: قبل از انقلاب روز زن و مادر در 25 آذر ماه برگزار می شد، اما بعد از انقلاب روز میلاد حضرت فاطمه(س) به عنوان روز گرامی داشت مقام زن و مادر شناخته شد.

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به دانش آموزان گفت: شما دختران مایه افتخار اسلام و نظام هستید و باید واجبات را به نحو احسن به جا بیاورید و هیچ چیز مهم تر از نماز نیست و دیگر این که مواظب حجاب های خود باشید و از همان دوران ابتدایی به حفظ حجاب عادت کنید تا در آینده فرد متدین و محجبه کشور باشید.

وی در ادامه نوجوانان را به مطالعه بیانیه اخیر مقام معظم رهبری دعوت کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری به نسل جوان امید وار هستند و به آن ها اعتماد دارند و آینده کشور را آینده جوانان و رمز موفقیت کشور را سپردن امور به جوانان می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خطاب به دانش آموزان گفت: شاید تا امروز به خاطر دوری راه توفیق حضور در مصلی را نداشتید، شما مادران و پدران خود را دعوت کنید و روزهای جمعه در مراسم نماز جمعه شرکت کنید برای این که مراسم نماز جمعه برای تربیت روحیه معنوی و ملی شما موثر است./935/د103/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات