۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۹۸۸۴۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
مسابقات قرآن و معارف در گرمه، ثبت نام دو هزار نفر در آزمون حفظ قرآن و برپایی نمایشگاه هنرمند بجنوردی در نگارخانه گلشن عناوین اخبار خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با حضور بیش از 300 دانش آموز دختر و پسر، مرحله شهرستانی مسابقات قرآن و معارف اسلامی در گرمه برگزار شد.

حجت الاسلام تاتاری، امام جمعه گرمه در این مراسم اظهار کرد: استفاده درست از مفاهیم قرآنی در زندگی روزمره عاقبت به خیری فرد را به همراه دارد.

مقصودی مدیر آموزش و پرورش گرمه هم گفت: این مسابقات در رشته های تفسیر، احکام، مفاهیم، امام شناسی و نهج البلاغه برگزار شد.

ثبت نام بیش از 2000 نفر در آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان شمالی از ثبت نام دو هزار و 597 نفر در آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان خبر داد.

حجت الاسلام صالحی نیا با اشاره به اینکه آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور نهم اسفند در استان برگزار می شود، اضافه کرد: این آزمون در محورهای ترجمه، مفاهیم و معارف قرآن، تفسیر، تدبر در قرآن و معارف و حفظ موضوعی قرآن برگزار می شود.

برپایی نمایشگاه آثار هنری هنرمند بجنوردی در نگارخانه گلشن

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: نمایشگاه آثار هنری آرزو نودهی هنرمند بجنوردی در نگارخانه گلشن بجنورد برپا شد.

ابوالحسن حیدری افزود: در این نمایشگاه ٣٢ اثر هنری برای بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.

وی اظهار کرد: سیاه قلم، میکس، مدیا، آبستره و زرین از جمله تکنیک های مورد استفاده در این آثار می باشد.

دو جایزه سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر از آن هنرمندان خراسان شمالی

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از موفقیت هنرمندان خراسان شمالی در سی وهفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر خبرداد.

ابوالحسن حیدری افزود: شامگاه شنبه همزمان با برگزاری آیین اختتامیه سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر در تالار وحدت تهران هنرمندان تئاتر این استان دو جایزه این جشنواره را از آن خود کردند.

وی اظهار کرد: نمایش "دایک" به نویسندگی هیوا ربانی و کارگردانی حامد عالمی پور از بجنورد برگزیده بخش چهل سالگی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شد.

حیدری همچنین تصریح کرد: آزاده حیدرزاده بازیگر زن نمایش رادیویی مزار که به کارگردانی طاهره شاددل از بجنورد می باشد توانست جایزه بخش بازیگری زن  سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را برای این نمایش به خود اختصاص دهد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات