۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۹۹۰۵۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

رجوع به قرآن راه‌حل مقابله با هجمه همه‌جانبه دشمنان علیه نظام اسلامی است

رجوع به قرآن راه‌حل مقابله با هجمه همه‌جانبه دشمنان علیه نظام اسلامی است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در شرایطی که دنیا علیه ما صف کشیده و هجمه همه‌جانبه‌ای را اعمال می‌کند، طبق حدیث نبوی باید به قرآن مراجعه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، بر ضرورت مؤانست همیشگی طلاب با آیات نورانی قرآن کریم تأکید کرد.

وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در بیانی می‌فرماید وقتی قرآن خواسته به عده‌ای عتاب و خطاب کند گفته مثل سنگ هستند اما سنگ هم کاربرد دارد یا گفته مثل سگ هستند؛ اما سگ هم کاربرد ویژه خود را دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه اما در جایی قرآن توبیخ سنگینی دارد، ادامه داد: خداوند در آیه 68 سوره مائده می‌فرماید: «قُلْ یا أَهْلَ الْکتَابِ لَسْتُمْ عَلَیٰ شَیءٍ حَتَّیٰ تُقِیمُوا التَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِیلَ وَمَا أُنْزِلَ إِلَیکمْ مِنْ رَبِّکمْ ۗ وَلَیزِیدَنَّ کثِیرًا مِنْهُمْ مَا أُنْزِلَ إِلَیک مِنْ رَبِّک طُغْیانًا وَکفْرًا ۖ فَلَا تَأْسَ عَلَی الْقَوْمِ الْکافِرِینَ» و تأکید می‌کند ای پیغمبر بگو: ای اهل کتاب، شما ارزشی ندارید تا آنکه به دستور تورات و انجیل و قرآنی که به شما از جانب خدا فرستاده شده قیام کنید و همانا قرآنی که به تو از سوی پروردگارت نازل شد به جای آنکه به آن ایمان آرند بر کفر و سرکشی بسیاری از آنان خواهد افزود، در این صورت توای پیغمبر بر حال کافران نباید تأسف خوری.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: این خطاب و عتاب نسبت به ما هم هست که اگر قرآن را اقامه نکرده و به آن توجه نکنیم هیچ چیز نمی‌شویم.

وی تصریح کرد: الآن می‌بینیم که دنیا علیه ما صف کشیده و هجمه همه‌جانبه‌ای را علیه ما اعمال می‌کند، در چنین شرایطی باید چه‌کار کنیم؟ طبق حدیث نبوی باید به قرآن مراجعه کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «أَیهَا الناس ... فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَیکمُ الْفِتَنُ کقِطَعِ اللَّیلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیکمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّعٌ وَ مَاحِلٌ مُصَدَّقٌ وَ مَنْ جَعَلَهُ أَمَامَهُ قَادَهُ إِلَی الْجَنَّةِ وَ مَنْ جَعَلَهُ خَلْفَهُ سَاقَهُ إِلَی النَّارِ وَ هُوَ الدَّلِیلُ یدُلُّ عَلَی خَیرِ سَبِیلٍ...».

وی افزود: حضرت محمد (ص) می‌فرمایند: هرگاه آشوب‌ها چون شب تار شما را فرا گرفت به قرآن رو آورید و بدان چنگ زنید؛ زیرا قرآن شفیعی است که شفاعتش پذیرفته است (درباره کسی که بدان عمل کند) و گزارش دهنده از بدی‌ها است که گفته‌اش (درباره آن کس که بدان عمل نکرده) تصدیق شده است، هر که آن را پیشوای خود کرد به بهشتش رهبری کند و هر که از آن پیش افتد و آن را پشت سر خود قرار دهد به دوزخش کشاند، قرآن راهنمایی است که به بهترین راه‌ها راهنمایی کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: امام سجاد (ع) هم می‌فرماید: «لَوْ مَاتَ مَنْ بَیْنَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ لَمَا اسْتَوْحَشْتُ بَعْدَ أَنْ یَکُونَ الْقُرْآنُ مَعِی وَ کَانَ (ع) إِذَا قَرَأَ مالِکِ یَوْمِ الدِّینِ یُکَرِّرُهَا حَتَّی کَادَ أَنْ یَمُوت» و تأکید می‌کند اگر تمام کسانی که در میان مشرق و مغرب هستند از دنیا بروند و من تنها بمانم و قرآن با من باشد وحشت مرا نمی‌گیرد و نمی‌ترسم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات