۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۹۹۰۶۹
رییس جنبش النهضه تونس:

هدف اصلی مسلمانان مبارزه با دیکتاتوری است

هدف اصلی مسلمانان مبارزه با دیکتاتوری است
رییس جنبش النهضه تونس با بیان این که اسلام هیچ مشکلی با دموکراسی و آزادی ندارد، گفت که هدف اصلی جوامع مسلمان همواره مبارزه با دیکتاتوری است.

به گزارش خبرگزاری رسا، راشد الغنوشی، رییس حزب جنبش النهضه تونس طی سخنانی در کنفرانس «بهار عربی و تجربه النهضه» در استانبول گفت: اسلام هرگز مخالف آزادی نبوده بلکه برعکس، دیکتاتوری و رژیم‌های مشابه بزرگ‌ترین آسیب را به دموکراسی زده‌اند.

الغنوشی در ادامه سخنان خود همچنین اظهار داشت: جوامع اسلامی در طول تاریخ همواره با انرژی مثبت خود الگویی برای دیگر مناطق بوده‌اند. ما در اسلام همیشه اصل شورا و مشورت داشته‌ایم که بعدها در غرب به نام دموکراسی ادامه پیدا کرد.

رییس حزب جنبش النهضه گفت: ما از حقوق‌بشر و اقلیت‌ها و آزادی بیان و رسانه‌ها هراس نداریم. در گذشته شهرهایی چون مانند کوردوبا، شیراز و بغداد به عنوان مراکز مسلمانان و همچنین کانون آزادی بودند.

وی در این کنفرانس درباره احتمال نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری تونس نیز اعلام کرد: در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری در تونس هنور به نتیجه نرسیده‌ایم که آیا من به عنوان نامزد حزب معرفی شوم یا شخص دیگر، اما شخصاً تمایلی برای این اقدام ندارم.

الغنوشی خاطرنشان کرد: احزاب دارای دیدگاه واحدی نیستند. احزاب سیاسی باید یکدیگر را به رسمیت شناخته و اصل برابری را رعایت کنند. متأسفانه برخی احزاب تونس موضع خوبی نسبت به النهضه ندارند.

وی گفت: ارتش تونس از موقعیت خود سوءاستفاده نکرد و برای حفظ دستاوردهای انقلاب کوشید. ارتش ما به مردم خیانت نکرد و به تصمیم آنان احترام گذاشت. تحول دموکراتیک در تونس مورد حمایت کشورهای اروپایی نیز قرار گرفت.

الغنوشی اظهار کرد: ما همسایه جنوب اروپا هستیم و با هرگونه اقدام تروریستی در تونس، کشورهای این قاره نیز تهدید خواهند شد. نبود ذخایر نفتی از مهم‌ترین دلایل امنیت و عدم تهاجم قدرت‌های جهان به کشور ماست. لیبی به این دلیل مورد تهاجم قرار گرفت./983/ب103/ف

منبع: ایسنا

ارسال نظرات