۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۹۹۲۲۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

احیای اعتکاف از برکات ویژه انقلاب و نظام اسلامی است

احیای اعتکاف از برکات ویژه انقلاب و نظام اسلامی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در دوران پهلوی آیین‌هایی نظیر اعتکاف به بوته فراموشی سپرده شده بود؛ اما به برکت انقلاب احیا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست برنامه‌ریزی آیین معنوی اعتکاف، اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب و نظام اسلامی احیای آیین معنوی و انسان‌ساز اعتکاف در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در دوران رژیم پهلوی آیین‌ها و مراسم مذهبی ازجمله اعتکاف تقریباً به بوته فراموشی سپرده شده بود، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب این آیین‌ها احیا شده و اکنون به‌صورت چشمگیری با حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف سبب احیای ارزش‌های انسانی و دینی در جامعه می‌شود، تصریح کرد: در این راستا نظام اسلامی از طریق دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی و مذهبی ازجمله نهاد تبلیغات اسلامی وظیفه دارد زمینه‌های برگزاری بهتر و شایسته‌تر این آیین مذهبی و معنوی را مهیا کند.

وی افزود: زندگی انسان پر از فراز و نشیب‌ها و پستی و بلندی‌ها است و بهترین راه برطرف کردن مشکلات، تمسک جستن به خداوند و خلوت با اوست.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: درواقع اعتکاف و خلوت با خدای متعال یکی از جلوه‌های زیبای بندگی و راه رسیدن به آرامش درونی و حقیقی است؛ ازاین‌رو باید تلاش کنیم به‌صورت گسترده و کیفی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان برگزار شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش بودجه‌های فرهنگی، اظهار کرد: نباید اجازه دهمی کمبود و کاهش اعتبارات و بودجه منجر به کاهش و کاستی در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی شود.

وی با تأکید بر اینکه باید در هر شرایطی پای کار بوده و با تمام توان برای ارتقای بعد معنوی مردم تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: درست است که در حال حاضر میزان تخصیص و جذب اعتبارات اختصاص یافته به دستگاه‌ها ازجمله دستگاه‌های فرهنگی به زیر 70 درصد رسیده؛ اما با وجود این کاهش اعتبار باید همچنان به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی خود با قوت و قدرت ادامه دهیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات