۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۹۹۴۲۰
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

بخش اعظم مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت است

بخش اعظم مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت است
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: اگرچه نقش دشمنان در ایجاد مشکلات اقتصادی انکار ناشدنی است؛ اما بخش اعظم این مشکلات ناشی از سوء مدیریت داخلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از روحانیان استان، با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در کشور، اظهار کرد: باید تمام مسؤولان و متولیان بخش‌های مختلف کشور دست به دست هم داده و برای رفع این مشکلات در کوتاه‌ترین زمان نهایت تلاش خود را انجام دهند.

وی افزود: نقش دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب در ایجاد این مشکلات انکار ناشدنی است؛ اما باید توجه داشته باشیم که بخش اعظم این مشکلات ناشی از سوء مدیریت مسؤولان است که امیدواریم به آن توجه بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام قدیمی با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از توان و توانمندی داخلی برای رفع مشکلات کشور، اضافه کرد: گروه‌های جوان و مؤمن باید برای پیشرفت و آبادانی کشور تمام تلاش خود را انجام داده و مشکلات را با صبر و جدیت از پیش رو بردارند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: هر ملتی که از دانش‌های جدید و فناوری‌های مرتبط با آن عقب بماند سرنوشتی جز عقب‌ماندگی، ذلیل شدن و استعمار از جانب قدرت‌ها نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام قدیمی با بیان اینکه دنیای استکبار و دشمنان نظام اسلامی هیچ‌گاه خیر و صلاح ما را نمی‌خواهند، از جوانان خواست تا با استفاده از نصیحت‌های بزرگان خدعه دشمنان را بشناسند و فریب نیرنگ و لبخند دشمن را نخورند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر مسؤولان هم باید دوست و دشمن را بشناسند، فریب نخورند و بدانند در دل‌های نحس و سرشار از کینه دشمنان نسبت به اسلام و جمهوری اسلامی، تنها دشمنی و عداوت وجود دارد.

حجت‌الاسلام قدیمی همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز افزود: همان‌گونه که رهبری تأکید کردند باید در سیاست خارجی ما ترجیح شرق بر غرب و ترجیح همسایه بر دور یکی از اولویت‌های اصلی بوده و از سوی دیگر تکیه اصلی هم بر روی توان و توانمندی داخلی باشد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات