۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۵۹۹۶۹۵
امام جمعه اردبیل:

برنامه‌های خوبی برای تعالی انسان‌ها از سوی علمای اخلاق تدوین شده است

برنامه‌های خوبی برای تعالی انسان‌ها از سوی علمای اخلاق تدوین شده است
نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: برنامه‌های خوبی برای تعالی انسان‌ها از سوی علمای اخلاق تدوین شده است که راه رسیدن به کمال را محقق می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید حسن عاملی در مراسم درس اخلاق دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: یک دانشجو زمانی به اهداف آرمانی دست می‌یابد که بتواند به رابطه با پروردگارش کمال را درک کند و این مرحله را بتواند دریابد که این موضوع یک اولویت اساسی است.

وی بیان کرد: پرورش روح فرصتی برای آماده‌سازی برای ضیافت خداوند است و در این زمینه استفاده از ظرفیت علمای اخلاق یک امر مهم و اساسی است چرا که برنامه‌های خوبی برای تعالی انسان‌ها توسط علمای اخلاق تدوین شده است و در این زمینه اگر بتوانیم برنامه‌ها را عملیاتی کنیم می‌توانیم به مرحله تکاملی دست یابیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل بیان کرد: راه‌های پرورش روح انسان نیازمند مراقبت است و در این زمینه باید راه رسیدن به کمال را به این شکل طی کنیم و به کمال رساندن روح انسان در هر عرصه‌ای موفق عمل کنیم که این یک موضوع قابل توجه و مهم است که باید اولویت داده شود.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسئله‌ای که وجود دارد این است که انسان باید طوری رفتار کند و سعی کند شرایط را طوری رقم بزند که وقتی به عقب برمی‌گردد اظهار پشیمانی نکند چرا که بزرگ‌ترین پشیمانی انسان موقع مرگ رقم می‌خورد و انسان متوجه می‌شود که دیگر زمان تغییر اتمام یافته است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین مسئله که در بخش اخلاق فردی مطرح است بیداری و هوشیاری در برابر غفلت است که باید با اهمیت به سخنان علما و بهره‌گیری از ظرفیت آنان رسیدن به کمال را در جامعه محقق کنیم و به حقیقت اصل تربیتی در اسلام دست یابیم که این یکی از مهم‌ترین درجه کمال است.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات