۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۹۹۸۳۶
جمعیت علمای فلسطین:

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرام است

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرام است
جمعیت علمای فلسطین با صدور فتوای شرعی در حرام بودن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، حرکت رژیم‌های عربی در این مسیر را تهدیدی برای امنیت امت اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت علمای فلسطین، فتوایی شرعی با عنوان «حکم اسلام در قبال عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی اشغالگر سرزمین فلسطین» را صادر کرد.

جمعیت علمای فلسطین با صدور این حکم اسلامی، اعلام کرد:  آنچه که امروز با عنوان عادی سازی روابط با اشغالگران صهیونیستی و پذیرش آن در منطقه و توجیه این روابط از سوی برخی دولت ها، خطرناک ترین نفوذ و تهدید برای امنیت امت اسلام و ضربه به اعتقادات به شمار  می رود.

این جمعیت در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: صلح و عادی سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) معنایش مسلط کردن یهودیان بر سرزمین مسلمانان و سیطره بر امور ملت مسلمان و یا هر سرزمین اسلامی است، پس در مورد فلسطین و سرزمین مقدس و مسجد الاقصی که جزئی از دین و قرآن و سنت و عقیده ما است، چه باید کرد(وظیفه مسلمانان در این زمینه مهمتر است و نباید در قبال آن کوتاهی کنند). صلح و سازش با اشغالگران صهیونیستی به معنای تسلیم در برابر کفار و بالا بردن شأن و منزلت آنها و از دست رفتن دین و سرزمین های اسلامی است.

جمعیت علمای فلسطین تاکید کرد حرام بودن صلح و سازش با دشمن صهیونیستی بر اساس دلایل متعدد شرعی و واقعیت ها و نتیجه و سرنوشت آن است، به همین سبب برای هیچ کسی جایز نیست تا چنین عقد و قراردادی را بپذیرد و اگر هم در آن وضعیت قرار بگیرد، چنین صلحی باطل است. لذا صلح و سازش با دشمن صهیونیستی باطل بوده و جنایت در حق امت اسلام و نسل های آن و نیز مخالفت صریح و آشکار با احکام شرعی اسلام است.   ‎

جمعیت علمای فلسطین در پایان بیانیه خود سؤال کرده است: چگونه ممکن است با دشمن صهیونیستی که همواره به قتل، آواره کردن و بازداشت میلیون‌ ها نفر از قشرهای مختلف ملت فلسطین و امت تا امروز ادامه داده، صلح و سازش و روابط خود را عادی کنیم؟‎

تاکید سخنگوی حماس بر ادامه مبارزه جوانان انقلابی در کرانه باختری

خبر دیگر اینکه حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد جوانان انقلابی تا نابودی کامل اشغالگران آرام نخواهند گرفت.

بر اساس گزارش پایگاه خبری العهد،‌سخنگوی جنبش حماس خاطر نشان کرد شهادت دو فلسطینی در غرب رام الله در بامداد امروز دوشنبه تاکید می‌‌کند که جوانان انقلابی در کرانه باختری تا نابودی اشغالگران صهیونیستی و آزادی کامل ملت فلسطین(از اشغالگری رژیم صهیونیستی) آرام نمی گیرند.

  وی تأکید کرد: ملت فلسطین هرگز اجازه پیشبرد و اجرای توطئه های یهودی سازی قدس را نخواهد داد./847/ب101/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات