۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۰۰۳۸۲
امام جمعه موقت بجنورد:

روحانیان بیانیه گام دوم انقلاب را برای جوانان تبیین کنند

روحانیان بیانیه گام دوم انقلاب را برای جوانان تبیین کنند
امام جمعه موقت بجنورد گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت روحانیان و ائمه جمعه و جماعات، بیانیه گام دوم انقلاب برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد، امروز در نشست مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد، بر تبیین این بیانیه از سوی روحانیت برای اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان تأکید کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب رویش‌های معنوی و مذهبی و فرهنگی را ذکر می‌کنند که باید این رویش‌ها و موفقیت‌ها برای نسل‌های جدید بیان و تبیین شود.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی ادامه داد: وقتی امروز جوان‌های ما خدمات و داشته‌های موجود را می‌بینند گمان می‌کنند همیشه این‌جور بوده است؛ به همین دلیل رهبری این موارد را به‌صورت مکرر بیان می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید این رویش‌های انقلاب و نظام اسلامی مطرح شوند، خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است مقایسه‌های مختلفی نسبت به گذشته صورت گیرد و کسانی که گذشته را دیده‌اند این موارد را برای نسل جدید تشریح کنند.

امام جمعه موقت بجنورد گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت روحانیان و ائمه جمعه و جماعات، بیانیه گام دوم انقلاب برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان تبیین شود.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی ادامه داد: لازم است در این زمینه از ظرفیت روحانیان مستقر، پیش‌نمازها و ائمه جماعات مساجد و ادارات بیش از پیش استفاده شود.

امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب چراغ و مشعل جلوی راه ما در چهل‌ساله دوم انقلاب است، افزود: باید فرموده‌های رهبری در این بیانیه را به‌صورت کاربردی و عملیاتی درآورده و هر کدام از سوی یک نهاد پیگیری شود.

وی تصریح کرد: انقلاب و نظام اسلامی ما با وجود تمام توطئه‌ها و کارشکنی‌های دشمنان و بدخواهان چهلمین سال پیروزی خود را جشن گرفت و اکنون وارد دهه پنجم عمر خود شده است؛ ازاین‌رو همه مردم و مسؤولان به‌ویژه روحانیت باید با درک جایگاه و رسالت خود، در راستای ارتقای ابعاد مختلف جامعه ازجمله جنبه‌های مذهبی و معنوی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... کشور تلاش کنند تا پرچم این انقلاب به‌وسیله نایب امام زمان (عج) به دست صاحب اصلی آن برسد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات