۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۰۰۵۴۹

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
داوری آثار ششمین چلگی خراسان شمالی، اجرای طرح کتاب گردی و انتشار کتاب «شور عشق» عناوین برخی از اخبار این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مسؤول خانه کاریکاتور حوزه هنری استان با بیان این که 117 اثر 51 هنرمند از 22 استان کشور به  این جشنواره رسید، افزود: 117 اثر رسیده به ششمین چلگی کارتون و کاریکاتور استان داوری شد.

ناصری افزود: آرش فروغی، شهرام شیرزادی و هادی اسدی در بخش کاریکاتور و سهیل محمدی، حمید صوفی و قدیر وقاری در بخش کارتون آثار را داوری کردند.

وی ادامه داد: این جشنواره با همکاری خانه کاریکاتور حوزه هنری استان و سایت مجله کارتون با موضوعات پدر در بخش کارتون و چهره استاد بهمن توکل، پیش کسوت تئاتر برگزار می شود و در نهایت از 9 منتخب این دوره طی آیینی  تجلیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نفر برتر هر رشته به عنوان کمک داور نهمین جشنواره سراسری حوزه هنری خراسان شمالی  فعالیت خواهد کرد.

اجرای طرح کتاب گردی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با بیان این که طرح کتاب گردی به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور در 5 کتابخانه استان اجرا شد، افزود: کتابخانه های مرکزی بجنورد، عمومی شهید بهشتی آشخانه، عمومی سعدی روستای کلاته ابریشم، شهید مراد باتجربه غلامان و عمومی شهدای روستای جوشقان اسفراین میزبان مسئولان و علاقه مندان  به کتاب و کتاب خوانی بودند.

جهانی افزود: این حرکت به منظور معرفی کتابخانه‌ها و تبدیل آن ها به پایگاه های فعال فرهنگی و اجتماعی انجام شد تا جامعه کتابخوان و افرادی که در غوغای کارهای روزمره فرصتی برای توجه به کتاب و کتاب خوانی ندارند به کتابخانه مراجعه  کنند و با خدمات آن آشنا شوند.

«شور عشق» منتشر شد

مجموعه شعر «شور عشق» اثر «موسی الرضا علی نیا» شاعر اسفراینی منتشر شد.

حبیب الله پایا دبیر انجمن ادبی استاد شاهد اسفراین با بیان این که این مجموعه پس از مجموعه کتاب های شعر «کشکول النصایح» و «شعر و شعور» سومین اثر این شاعر پیش کسوت اسفراینی است، افزود: این مجموعه که شامل قصیده، غزل، مثنوی و رباعی است توسط انتشارات بوستان کاغذی اسفراین به چاپ رسیده است.

کانون های مساجد، قلب تپنده فرهنگ

فردسازی از مساجد شروع می شود و کانون های مساجد قلب تپنده  فرهنگ و مرکز اصلی گسترش فرهنگ دینی در جامعه اسلامی هستند و فرزندان مان از این طریق می توانند با فرهنگ دینی آشنا شوند و خود را برای خدمت به مردم آماده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این مطلب در نشست «انقلاب به روایت هنر» و با اشاره به این که در گام دوم انقلاب باید کارهای مان را بازنگری کنیم، تصریح کرد: 40 سال  تجربه اندوختیم و افتخارات  بسیاری کسب کردیم و با توجه به تجربه و افتخارات گذشته باید آینده بهتر و زیباتری بسازیم./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات