۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۰۱۹۶۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
برگزاری نخستین نمازجمعه اهل سنت در بجنورد، اعزام ۳۰ گروه جهادی به مناطق سیل زده و افزایش ۱۲۹ درصدی اسکان زائران در امامزادگان عناوین برخی از اخبار استان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اولین نماز جمعه اهل سنت مرکز استان، ظهر دیروز با حضور فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع)، معاون فرهنگی دفتر امور اهل سنت در خراسان، فرماندار بجنورد و جمعی از مسئولان در مسجد خاتم الانبیا(ص) اهل سنت بجنورد برگزار شد.

آخوند گلدی کمالی مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت، در این مراسم با اشاره به رایزنی فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) برای برگزاری نماز جمعه اهل سنت در مرکز استان، از همکاری و مساعدت فرماندهی سپاه حضرت جوادالائمه(ع)، نماینده ولی فقیه در استان و همچنین از دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان قدردانی کرد.

۳۰ گروه جهادی سپاه بجنورد به روستاهای سیل‌زده دهستان گیفان اعزام شدند

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان بجنورد گفت: ۳۰ گروه جهادی سپاه بجنورد به روستاهای سیل‌زده دهستان گیفان عزام شدند.

مجید فغانی با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی بسیجیان شهرستان بجنورد به دهستان گیفان اظهار داشت: مرحله دوم اعزام 30 گروه جهادی بسیجی به روستاهای سیل‌زده دهستان گیفان صورت پذیرفت.

وی در این رابطه افزود: کمک‌های مرحله دوم شامل 200 بسته مواد غذایی خشک، نایلون و پلاستیک جهت پوشش سقف و دیواره منازل و 300 عدد پتو است که توسط این گروه‌ها به افراد و خانواده‌های سیل‌زده روستاهای دهستان گیفان توزیع می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان بجنورد با بیان اینکه در مرحله اول این اعزام‌ها شناسایی و بررسی روستاهای سیل‌زده انجام شده تصریح کرد: پس از شناسایی و بررسی اولیه منطقه در مرحله اول، بسته‌های مواد غذایی، نایلون و پلاستیک بین خانواده‌های سیل زده توزیع شد.

افزایش 129 درصدی اسکان زائران در بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: 12 هزار زائر و مسافر نوروزی امسال در بقاع متبرکه استان اسکان یافتند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 129 درصدی را نشان می دهد.

حجت الاسلام عظیم آسوده با اشاره به این که 31 مکان متبرکه آماده پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی بودند، تصریح کرد: در این مدت 12 هزار نفر در بقاع متبرکه اسکان یافتند، این در حالی است که این رقم در سال گذشته 7 هزار نفر بود.

وی افزود: آمار بازدیدکنندگان از اماکن متبرکه استان 172 هزار نفر بود.

اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی برای مناطق سیل زده وجود دارد

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رسیدگی به مناطق سیل زده وجود دارد و در صورت نیاز بیشتر دولت باید اصلاحیه بودجه بدهد.

هادی قوامی عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به تاکید رئیس مجلس برای درنظر گرفتن بودجه خاص به مناطق سیل زده، گفت: بازدید علی لاریجانی از مناطق سیل زده کار پسنده و نیکویی است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: برای حوادث غیر مترقبه قانون بحران داریم و حدود 15 هزار میلیارد تومان برای این موضوع اعتبار در نظر گرفته شده که دولت می تواند از این بودجه برای مدیریت مناطق سیل زده استفاد کند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای حوادث غیر مترقبه بودجه دیده شده است، بیان داشت: دولت از ابتدای سال از اعتبارات قانون بحران برای مدیریت بحران و سیل استفاده کرده است با این حال اگر خسارت های سیل بیشتر از 15 هزار میلیارد تومان باشد که هست باید اصلاحیه در بودجه سال 98 انجام داد و بودجه ای خاص برای مناطق سیل زده پیش بینی کرد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات